امامان جمعه اصفهان: دستاوردهای انقلاب برای جوانان تبیین شود


امامان جمعه اصفهان: دستاوردهای انقلاب برای جوانان تبیین شود

اصفهان- ایرنا- امامان جمعه شهرستانهای استان اصفهان در خطبه های این هفته نمازجمعه بر لزوم تبیین بیش از پیش دستاوردهای انقلاب اسلامی برای جوانان و نوجوانان تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، نهج‌البلاغه باید در متن زندگی خانواده‌ها باشد، دستاوردهای انقلاب اسلامی برای جوانان تبیین شود و تاثیرگذاری انقلاب اسلامی در تاریخ ایران و جهان از جمله محور خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستانهای استان اصفهان بوده است.

سمیرم

امام جمعه سمیرم گفت: کتاب ارزشمند نهج‌البلاغه باید در متن زندگی خانواده‌ها و مدیریت مدیران امروز ساری و جاری باشد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالعظیم مولازاده معدنی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمیرم در حسینیه انقلاب اسلامی، اظهار داشت: کلام گهربار مولاعلی (ع) در بین ما مظلوم است و کمتر از آن بهره گرفته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از ما گاهی یک خطبه یا حکمت از این کتاب گران‌سنگ را مطالعه نکرده‌ایم در حالی که نهج‌البلاغه در کنار قرآن و هم‌راستای کلام وحی است.

خطیب جمعه سمیرم با بیان اینکه، نهج‌البلاغه کتاب معارف، تقوا، زهد و اثر غنی ناظر بر جامعه بشری و نیازهای انسانی است، ادامه داد: در این نوشتار الهی سبک زندگی بشریت که برچه محور و ملاکی قرار گیرد، به شکلی جامع بیان شده است.

مولازاده افزود: نهج‌البلاغه برنامه عملیاتی تحقق تمدن نوین اسلامی را برای ما ترسیم کرده و قرآن در تایید سخنان امام علی(ع) به ما گوشزد کرده که برای تحقق تمدن نوین اسلامی منتظر امر خارق‌العاده نمانید.

وی با بیان بخش‌هایی از خطبه ۱۸۴ این کتاب الهی معروف به خطبه همّام، تصریح کرد: امیرمومنان در این باب به ویژگی‌های انسان های متقی و متدین به تفصیل اشاره فرمودند.

امام جمعه سمیرم با گرامی‌داشت دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: امام راحل انسانی الهی، شجاع و متکی به مردم بود که توانست با تکیه بر همین عناصر معنوی و مردمی نظام اسلامی را مستقر و نظام سلطه و طاغوت را خاتمه دهد.

نایین

امام جمعه نایین گفت: انقلاب اسلامی در تاریخ ایران و جهان تاثیرگذار بوده و هست و خواهد بود و مسیری که در دهه فجر انقلاب آغاز شد مسیری است که هدف گذاری کرده که منتهی به ظهور امام عصر (عج) شود.

حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی سجادی در خطبه های نماز جمعه این هفته نایین در رواق فاطمیه امام زاده سلطان سید علی (ع) این شهر ضمن گرامیداشت ایام تولد حضرت فاطمه زهرا(س) و بزرگداشت مقام مادر بیان کرد: خیرات و برکات نظام جمهوری اسلامی در دولت های مختلف بر همه مشخص است و برای رسیدن به این افتخارات در تمامی دولت ها تلاش شده است.

وی با بیان اینکه همه دستاوردهای نظام به برکت اطاعت از امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب است، افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی سه جبهه گسترده مبارزه آغاز شد که اولین میدان مبارزه، جنگ ملت ایران اسلامی با کشورهای مخالف اسلام است.

سجادی گفت: دومین جبهه، مبارزه با شیفتگان تمدن غرب و غرب گراهاست که تصور می‌کنند انقلاب اسلامی توانایی داشتن اقتدار و استقلال را ندارد حال آنکه در این سال ها اقتدار جمهوری اسلامی همواره به دنیا ثابت شده است.

امام جمعه نایین با اشاره به اینکه امنیت، آزادی و حقیقت طلبی از دستاوردهای انقلاب بوده است، گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب رهبری اشارات بسیار مهمی به مسیر پیش روی انقلاب دارند.

وی یادآور شد: باید بنحو مطلوب با بهره‌گیری از فضای مناسب، مردم و جوانان را بیش از گذشته در جریان خدمات نظام و انقلاب اسلامی و ثمرات والای آن در ابعاد مختلف قرار داد.

خور و بیایانک

امام جمعه شهرستان خور و بیابانک گفت: باید جوانان را با ارزش ها انقلاب اسلامی آشنا و دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی را برای آنها تشریح کنیم.

حجت الاسلام سعید جاویدی در خطبه های نماز جمعه خور و بیابانک با تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر و چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی افزود: امروز باید عزت و اقتدار مردم ایران در دوران انقلاب اسلامی و دستاوردهایی که آنها در سایه این انقلاب به دست آوردند برای نسل امروز طی ایام‌الله دهه‌ فجر تبیین شود.
وی گفت: این انقلاب با تکیه بر ارزش های دینی و معنوی در سال ۱۳۵۷ پیروز شد و هدف از گرامیداشت ایام‌ الله دهه فجر حفظ دستاوردهای انقلاب و نظام است.
امام جمعه شهرستان خور و بیابانک گفت: اقداماتی که در چهار دهه انقلاب انجام شده نباید با دوران پیش از آن مقایسه شود زیرا دوران طاغوت مردم ایران احساس امنیت نداشتند و کشور زیر سلطه استکبار و نظام غربی بود.
حجت الاسلام جاویدی افزود: ملت بزرگ ایران با پیروزی انقلاب اسلامی برای همیشه دست بیگانگان و دشمنان را از این کشور قطع کردند و امروز ایران اسلامی در اوج عزت و اقتدار از دستاوردهای خود دفاع می‌کند.
وی حفظ وحدت و همدلی در راستای مقابله با دشمنان اسلام را نیاز اصلی در عصر حاضر عنوان کرد و گفت: تا زمانی که وحدت و همدلی در جوامع اسلامی وجود داشته باشد دشمن نمی تواند هیچ اقدامی انجام دهد.
امام جمعه شهرستان خور و بیابانک افزود: دهه فجر یک عید بزرگ انقلاب است و با جشن گرفتن در این ایام بار دیگر مشت محکمی بر دهان یاوه گویانه دشمنان و حامیان استکبار خواهیم زد.
وی گفت: دشمنان توان دیدن اقتدار و عظمت ایران اسلامی را ندارند و با پرداخت میلیاردها تومان هزینه سعی دارند پیشرفت ها، دستاوردها، اهداف انقلاب اسلامی و نظام را کمرنگ جلوه دهند.
جاویدی خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی به برکت خون پاک شهیدان، رهنمودهای حضرت امام خمینی و رهبر معظم انقلاب اسلامی و بصیرت مردم ولایتمدار توانسته تمام اهداف دشمنان را نقش برآب کند چرا که دشمن توان دیدن پیشرفت های نظامی، فناوری، علمی و زیر ساخت و دیگر عرصه ها را ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوست داری ببینی کاراکترهای باب اسفنجی 50 سال دیگه چه شکلی میشن ؟