طرح ده‌گردشی صندوق بیمه اجتماعی روستایی انجام می‌شود


طرح ده‌گردشی صندوق بیمه اجتماعی روستایی انجام می‌شود

زاهدان- ‌ایرنا- مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان گفت: به منظور شناسایی ظرفیت‌های روستایی طرح «ده‌ گردشی» و برگزاری میز خدمت روستاها از سوی کارگزاران این صندوق در استان انجام می‌شود.

امان‌الله شاقوزایی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: اجرای این طرح در معرفی صندوق، شرایط و مزایای آن برای روستاییان، عشایر و افزایش ضریب پوشش بیمه‌ای جامعه هدف تاثیرگذار است.

وی اشاره به اجرای طرح بازاریاب کارگزاری‌ها در سیستان و بلوچستان افزود: استفاده از نیروهای فعال و توانمند به عنوان بازاریاب در جهت معرفی و جذب خانواده‌ها، بهبود عملکرد کارگزاران و خدمات‌رسانی بهتر به مشمولان صندوق بیمه اجتماعی کمک می‌کند و امیدواریم کارگزاران از این فرصت به خوبی استفاده کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان بیان کرد: افزایش سطح دانش و تخصص کارگزاران صندوق در پیشرفت فعالیت آنان بسیار موثر بوده و با برگزاری دوره‌های آموزشی کیفی و موردنیاز بصورت آنلاین این امکان برای کارگزاران و کارشناسان فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون یکهزار و ۱۵۰ نفر مستمری بگیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در سیستان و بلوچستان هستند گفت: واریزی هر خانوار به عنوان حق بیمه حداقل ۳۳۰ هزار تومان و حداکثر ۸۴۰ هزار تومان سالیانه و ماهیانه حداقل ۲۷ هزار تومان و حداکثر ۷۰ هزار تومان بوده که به ۲ صورت سه ماهه و ۶ ماهه قابل پرداخت است.

شاقوزهی تصریح کرد: ۶۴ کارگزاری در سیستان و بلوچستان وجود دارد که از این تعداد پنج کارگزاری در زاهدان، یک کارگزاری در میرجاوه، ۲ کارگزاری در نوک آباد، چهار کارگزاری در سراوان، ۲ کارگزاری در سیب‌سوران، چهار کارگزاری در چابهار، پنج کارگزاری در ایرانشهر، چهار کارگزاری در بمپور، ۱۲ کارگزاری در بزمان، پنج کارگزاری در مهرستان، ۲ کارگزاری در زابلی، چهار کارگزاری درهامون، ۶ کارگزاری در زهک، سه کارگزاری در هیرمند، یک کارگزاری در نیمروز، چهار کارگزاری در زابل، یک کارگزاری در قصرقند، ۲ کارگزاری در فنوج، ۲ کارگزاری در راسک و ۲ کارگزاری در نیکشهر هستند.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های بیمه‌گر مختلف در کشور وجود دارد اما به دلیل اینکه غالب جمعیت سیستان و بلوچستان حدود ۵۲ درصد روستایی و کشاورز هستند صندوق بیمه اجتماعی قطعا می‌تواند کارکردی متفاوت‌تر داشته باشد.

شاقوزایی افزود: خدمات صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در چهار بخش عمده شامل بازنشستگی، از کار افتادگی، فوت و نقل و انتقال سوابق به صورت بلندمدت است.

به گزارش ایرنا صندوق بیمه اجتماعی یکی از صندوق‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و فعالیت آن در راستای تحقق قانون اساسی و تامین پوشش بیمه‌ای جامعه هدف خود بوده تا بتواند عدالت بیمه‌ای را بین روستاییان و عشایر تعمیم و توسعه دهد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی به طرح جهش مسکن اختصاص خواهد یافت