تجربه رانندگی با جگوار XF مدل 2021


تجربه رانندگی با جگوار XF مدل 2021

در نتیجه‌ی برنامه‌های جگوار برای تولید شاسی بلندها و خودروهای الکتریکی بیشتر، XF تا حدی فراموش شده بود اما حالا وضعیت به گونه دیگری رقم خورده است. دلیل آن‌هم وجود نسخه جدیدی از سدان اجرایی جگوار در بازار است. این خودرو در زمان درستی برای رقابت با ب ام و سری 5 به روز و … The post تجربه رانندگی با جگوار XF مدل 2021 appeared first on مجله پدال.

در نتیجه‌ی برنامه‌های جگوار برای تولید شاسی بلندها و خودروهای الکتریکی بیشتر، XF تا حدی فراموش شده بود اما حالا وضعیت به گونه دیگری رقم خورده است.

تجربه رانندگی با جگوار XF مدل 2021

دلیل آن‌هم وجود نسخه جدیدی از سدان اجرایی جگوار در بازار است. این خودرو در زمان درستی برای رقابت با ب ام و سری ۵ به روز و مرسدس E کلاس عرضه شده است.

تجربه رانندگی با جگوار XF مدل 2021

XF اولیه با استایل مدرن خود جگوار را وارد عصر جدیدی کرد اما پس از اندکی خبرسازی شاهد خودنمایی نسل دوم بودیم که نظرات را به خود جلب نمود. این خودرو دگرگونی جدی‌ای را تجربه کرده و علاوه بر استایل به‌روزتر بیرونی، کابینی لوکس‌تر و پیشرفته‌تر نیز در آن دیده می‌شود. همچنین پیشرانه‌های این خودرو نیز به روز شده و شامل یک پیشرانه دیزلی هیبریدی ملایم با جذابیت‌های فراوان است.

ابتدا بیایید کار را با طراحی XF شروع کنیم. همانند برادر کوچک‌تر و به‌روزتر XE، مدل اسپورت و بازنگری شده اف تایپ و شاسی‌بلند پرفروش اف پیس، این XF نیز دارای استایل متفاوت‌تری است. سدان موردبحث هم‌اکنون از چراغ‌های LED سود می‌برد. به این موارد باید سپر جلوی گیراتر و سپر عقب تا حدی متفاوت را نیز اضافه کرد.

وجود یک سیستم اطلاعات سرگرمی خوب در یک سدان بزرگ بسیار مهم بوده و به همین خاطر جگوار از نمایشگر جدید ۱۱.۴ اینچی استفاده کرده که اقدام مثبتی محسوب می‌شود.

تجربه رانندگی با جگوار XF مدل 2021

این‌هایی که گفتیم مهم‌ترین تغییرات بودند اما این یک جگوار است بنابراین هنوز هم سواری اسپورت و درگیر کننده‌ای باید داشته باشد. خوشبختانه پیشرانه ۲ لیتری توربوی حاضر در مدل تست P300 چنین ویژگی‌هایی دارد.

تجربه رانندگی با جگوار XF مدل 2021

فرمان جدید خودرو از شاسی‌بلند آی پیس گرفته شده و حس بسیار خوبی هم دارد. خود سیستم فرمان توازن خوبی از وزن و دقت را داشته و مصنوعی و سنگین هم نیست. XF خودرویی با وزن ۱۷۴۴ کیلوگرم است اما حس سنگینی در خودرو وجود نداشته و تغییر جهت با آن نیز راحت صورت می‌گیرد. سیستم تعلیق جلو که از نوع دوبل جناغی بوده و در بخش عقب از نوع چند اتصالی می‌باشد چسبندگی و پایداری زیادی ایجاد می‌کند.

تجربه رانندگی با جگوار XF مدل 2021

سواری XF خوب بوده و تکان های بدنه به خوبی کنترل شده‌اند. این خودرو همان پرفورمنس و هندلینگی را دارد که ما می‌خواهیم. در واقع هرچقدر سرعت بالاتر می‌رود XF نرم‌تر و احساس‌برانگیزتر ظاهر می‌شود. با وجود رینگ‌های ۲۰ اینچی در مدل تست شده، لرزش‌هایی با عبور از چاله‌های بزرگ وجود خواهد داشت اما در کل سواری خودرو خوب است.

تجربه رانندگی با جگوار XF مدل 2021

پیشرانه P300 تحویل قدرت خطی و خوبی دارد. شاید در نگاه اول حس سرعت را القا نکند چون که گشتاور زیاد مشابه نمونه‌های دیزلی را ارائه نمی‌کند اما در ادامه به خوبی دور گرفته و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۶.۱ ثانیه‌ای را بر جای می‌گذارد.

تجربه رانندگی با جگوار XF مدل 2021

وجود گشتاور زیاد در دورهای میانی به این معنی است که نیازی به تحت‌فشار گذاشتن پیشرانه نبوده و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز تعویض‌های نرم و سریعی دارد.

تجربه رانندگی با جگوار XF مدل 2021

تعداد تریم های XF فیس لیفت تقریبا نصف شده و بنابراین آپشن ها و نسخه‌های کمتری وجود دارد. همین موضوع باعث شده قیمت پایه این خودرو ۲۴۱۰ پوند کمتر شود. البته با قیمت ۴۱۸۵۰ پوندی، نسخه P300 R-Dynamic SE جزو مدل‌های فول محسوب می‌شود اما در مقابل رقبایی همچون آئودی A6 45 TFSI S line کواتروی ۴۷۶۳۵ پوندی ارزان‌تر می‌باشد. شایان ذکر است آئودی فقط ۲۶۱ اسب بخار قدرت دارد.

به‌روزرسانی‌های XF در بخش کابین و تکنولوژی باعث شده این خودرو جزو بهترین‌های کلاس خود باشد. سواری این خودرو دقیقاً همان چیزی است که از یک سدان بزرگ جگوار انتظار می‌رود و ترکیبی از راحتی و آسایش با هندلینگ چابک می‌باشد. اگرچه XF جادارترین خودروی کلاس نیست اما قیمت مناسب و طراحی زیبایی داشته و در کل با یک سدان اجرایی خوب طرف هستیم.

مشخصات جگوار XF P300 R-Dynamic SE

قیمت: ۴۱۸۵۰ پوند پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی بنزینی قدرت/گشتاور: ۲۹۶ اسب بخار/۴۰۰ نیوتون متر گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۶.۱ ثانیه حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت مصرف سوخت: ۸.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع
autoexpress

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جشن خردادگان یا خرداد روز چیست؟