افزایش خدمات تامین اجتماعی در جنوب خراسان رضوی دستاورد دولت است


افزایش خدمات تامین اجتماعی در جنوب خراسان رضوی دستاورد دولت است

گناباد-ایرنا- رییس شعبه تامین اجتماعی شهرستانهای گناباد و بجستان واقع در جنوب استان خراسان رضوی افزایش کمی و کیفی خدمات تامین اجتماعی طی سنوات گذشته را از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید در این مناطق ذکر کرد.

محمد شریفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی افزود: ایجاد سهولت در بیمه زنان خانه دار، استمهال کارگاهها و واحدهای تولیدی که از کرونا آسیب دیده‌اند و افزایش حمایت از کارگاههای مشمول و حمایت بیمه‌ای از دانشجویان از اقدامات مهم حمایتی دولت در این بخش محسوب می شود.

وی ادامه داد: میزان پرداخت شعبه تامین اجتماعی گناباد و بجستان بابت تعهدات بلند مدت و کوتاه مدت از ابتدای امسال تا پایان دی ماه با افزایش ۴۰ درصدی نسبت به میزان مشابه پارسال پارسال به هزار و ۲۶۵ میلیارد ریال افزایش یافت و به طور متوسط ماهانه ۱۲۶ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال در این بخشها به بیمه شدگان پرداخت شد.

رییس شعبه تامین اجتماعی گناباد و بجستان میزان پرداختی شعبه تامین اجتماعی این شهرستانها طی ۱۰ ماهه سال قبل بابت خدمات تعهدات بلند مدت و کوتاه مدت را هزار و ۸۶ میلیارد ریال و مجموع میزان پرداخت ماهانه را ۹۰ میلیارد ریال برشمرد.

شریفی گفت: ۱۸ میلیارد ریال مقرری بیمه بیکاری طی ۱۰ ماهه سال جاری به افراد تحت پوشش در شهرستانهای گناباد و بجستان پرداخت شده است.

وی دیگر خدمات شعبه تامین اجتماعی گناباد و بجستان را طی امسال اجرای طرح کشوری ۳۰۷۰ (تبدیل ۳۰ خدمت حضوری به ۳۰ خدمت غیر حضوری برای کاهش ۷۰ میلیون از مجموع ۹۶ میلیون مراجعه حضوری سالانه به شعب تامین اجتماعی در سطح کشور) ذکر کرد و گفت: در این راستا هم اکنون ۲۰ خدمت رونمایی شده است که بیمه شدگان و کارفرمایان و مستری بگیران و سایر افراد متقاضی می توانند با ورود به سامانه ec.tamin.ir و یا eservices.tamin.ir با ارایه کد ملی و شماره همراه که مالکیتش به نام آنها باشد ضمن ثبت نام از خدمات متنوع از جمله مشاهده سوابق، اعتراض به سوابق دریافت فیش حقوقی، سوابق کارگاهی و انعقاد قرارداد بیمه اختیاری و مشاغل آزاد و هدیه ازدواج در صورت داشتن شرایط بهره مند شوند.

از مجموع بیش از ۶۷ هزار بیمه شده تامین اجتماعی در شهرستان‌های گناباد و بجستان ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر را بیمه شده اصلی تشکیل می‌دهند.

سه هزار و ۲۷۰ واحد تولیدی در گناباد و ۵۰۰ واحد در بجستان زیرپوشش خدمات تامین اجتماعی قرار دارند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

راه اندازی کتابخانه ویژه کودکان کار در مشهد