رشد 20 درصد پرداخت تسهیلات در بانک کشاورزی گلستان


رشد 20 درصد پرداخت تسهیلات در بانک کشاورزی گلستان

مدیر شعب بانک کشاورزی استان گلستان گفت: در سال جاری این بانک 2000 میلیارد ریال تسهیلات به حدود 26 هزار پرونده در استان پرداخت کرد که این میزان تسهیلات نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد رشد داشته است.

وحید صیادی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در استان گلستان بیش از ۱۵۰ هزار بهره‌بردار در بخش‌های مختلف کشاورزی وجود دارد، اظهار کرد: بانک کشاورزی از تمام ظرفیت‌های خود برای کمک به افزایش بهره‌وری کشاورزی استفاده می‌کند.

وی بیان کرد: در سال جاری ۱۶۵۴ میلیارد ریال تسهیلات برای خرید انواع کمباین، تراکتور و سایر ادوات به کشاورزان گلستانی پرداخت شد. سال قبل نیز ۲۳۲۶ میلیارد ریال تسهیلات برای خرید ۱۹۰۰ دستگاه تراکتور پرداخت شد.

مدیر شعب بانک کشاورزی گلستان با اشاره به پرداخت ۲۴۱۲ میلیارد ریال تسهیلات به ۳۳۲ طرح کوچک و متوسط اشتغال‌زا در سال جاری، تصریح کرد: امسال ۵۱۳ میلیارد ریال تسهیلات در بخش صنایع تبدیلی پرداخت شده است.

صیادی با اشاره به اهمیت ایجاد گلخانه، خاطرنشان کرد: امسال برای ایجاد ۷۰ هکتار گلخانه در سطح استان، ۱۸۵۲ میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان پرداخت شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اعطای کشاورز کارت به کشاورزان اشاره کرد و گفت: به‌منظور کمک به خرید نهاده و سم، تسهیلاتی با نرخ سود ۱۲ درصد تا سقف ۲۰ میلیون تومان در قالب کشاورز کارت به کشاورزان پرداخت می‌شود. امسال تاکنون ۵۰۰۰ کارت به ارزش ۷۰۶ میلیارد ریال صادر و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است. گلستان از این نظر رتبه اول کشور را داراست.

مدیر شعب بانک کشاورزی گلستان به بخشودگی تسهیلات کشاورزان اشاره کرد و افزود: امسال از محل بند (ه)، ۸۸۸۲ نفر به مبلغ ۱۶۶ میلیارد ریال و از محل بند (ل)، ۴۱۳۸ به مبلغ ۴۵۰ میلیارد ریال مشمول بخشودگی شدند.

صیادی از تحقق ۱۳۲ درصدی برنامه فروش املاک تملیکی در سال جاری خبرداد و گفت: منابع این بانک نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد افزایش یافته است. این بانک ۱۵۰ درصد منابع خود تسهیلات پرداخت کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کرونا باعث تعطیلی فعالیت‌های این بانک نشد، تصریح کرد: در استان ۳۷ شعبه با ۳۲۰ کارمند داریم. کارکنان این بانک با وجود تمامی مشکلات به خاطر شیوع کرونا، همواره پای کار بوده‌اند و سرانه مرخصی کارکنان این بانک در سال جاری ۵ روز است.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد کارکنان این بانک به کرونا مبتلا شدند، خاطرنشان کرد: امسال افزایش ۲۱ درصدی تراکنش‌ها را داشتیم که نشان می‌دهد همکاران ما در این شرایط جنگ اقتصادی و شرایط شیوع کرونا، بیش از گذشته در حال ارائه خدمات به مردم هستند.

مدیر شعب بانک کشاورزی گلستان به بیمه محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: امسال ۸۸ هزار هکتار گندم، ۲۶ هزار هکتار کلزا، ۱۱۶ هزار رأس گوسفند و ۴۲ میلیون قطعه مرغ بیمه شده است. سال قبل ۱۸۰ میلیارد ریال حق بیمه از کشاورزان دریافت و در مجموع ۳۵۱ میلیارد ریال خسارت پرداخت شد.

وی با اشاره به رتبه دوم گلستان در تولید گوشت مرغ، خاطرنشان کرد: خط اعتباری ویژه سه ماهه به‌منظور تأمین سرمایه در گردش برای تولیدکنندگان مرغ در استان در نظر گرفته شده که این تسهیلات را تنها در گلستان داریم.

صیادی گفت: بزرگترین کشتارگاه صنعتی شرق و شمال شرق کشور با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی بانک کشاورزی به منظور تامین گوشت قرمز مورد نیاز استان های گلستان، خراسان شمالی، مازندران و نیمی از استان تهران در شهرستان آق قلا در دست ساخت است.

وی بیان کرد: امسال این بانک ۱۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات را از محل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به ۳۰ کارخانه یا شرکت پرداخت کرده و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز در دست اقدام دارد.

صیادی در خصوص خرید تضمینی محصولات کشاورزی در استان، تصریح کرد: در سال زراعی گذشته ۸۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان گلستانی به‌صورت تضمینی خریداری و ۲۱ هزار میلیارد ریال آنها پرداخت شد. ۸۴ هزار تن کلزا نیز از کشاورزان خریداری و ۳۷۰۰ میلیارد ریال در این زمینه پرداخت شد.

مدیر شعب بانک کشاورزی گلستان یادآور شد: در بخش تسهیلات ازدواج در سال گذشته ۱۰۷۰ میلیارد ریال به ۳۵۷۰ زوج و در سال جاری نیز تاکنون ۶۸۹ میلیارد ریال به ۱۳۴۲ زوج پرداخت شد.

صیادی با اشاره به رتبه برتر گلستان در تولید بسیاری از محصولاتی کشاورزی، گفت: در استان نیاز به یک پایانه صادراتی داریم. گلستان ظرفیت‌های بسیار زیادی در بخش کشاورزی دارد و با تدوین یک نقشه راه می‌تواند سرآمد تمامی استان‌ها شود.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

خسارت باد و باران شب گذشته در گلستان