انقلاب اسلامی بر2 پایه الهی و مردمی استوار است


انقلاب اسلامی بر2 پایه الهی و مردمی استوار است

 کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه، انقلاب اسلامی ایران را یک انقلاب الهی برای حاکمیت ارزش‌های انسانی دانست و گفت: انقلاب اسلامی بر2 پایه الهی و مردمی استوار است.

حجت الاسلام «هادی عسکری» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به ویژه گرامیداشت ۱۰۰ شهید انقلابی استان کرمانشاه افزود: آنچه مردم را در انقلاب پای کار آورد و به آنها انگیزه داد از جان و مال خود بگذارند تا انقلاب پیروز شود، خدایی بودن انقلاب اسلامی با رهبری معنوی امام خمینی (ره) بود.

او با بیان اینکه انقلاب اسلامی از قیام عاشورا الهام گرفت و مقصد سپردن آن به دست حضرت امام زمان (عج) است، گفت: در انقلاب همه اقشار مختلف جامعه حضور داشتند و در همه عرصه ها مدیون حماسه سازی مردم هستیم.

۲۲ برنامه در ایام دهه فجر پیش بینی شده است

عسکری در ادامه گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برای ایام دهه فجر برگزاری ۲۲ برنامه را پیش بینی کرده که برخی از آنها اجرا شده و بعضی ها نیز در حال اجرا است.

او از جمله این برنامه ها را، مهمانی لاله ها و گلباران ۱۴ مزار شهدای استان در شانزدهم بهمن ماه دانست که با حضور پرشور اقشار مختلف جامعه و مسووولان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی مربوط به کرونا برگزار شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه همچنین از برگزاری کنگره کشوری تجلیل از ۱۷ هزار شهیده و جانباز کشور، برگزاری برنامه لشکر فرشتگان تاریخ ساز در شهرستان ها، تکریم مادران و همسران شهدا، اجرای برنامه طرح سپاس (عیادت مسوولان از خانواده شهدا و ایثارگران)، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی استانی و شهرستان ها در ایام دهه فجر خبر داد که در حال اجرا است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه؛ ایجاد پایگاه اهدای خون، اجرای طرح پایش سلامت خانواده‌های شهید و ایثارگران، انتشار زندگینامه‌ شهدا در شبکه های اجتماعی و تقدیر از مروجان ایثار و شهادت و روایت‌گران عملیات های استان را از دیگر برنامه‌های این نهاد در دهه فجر عنوان کرد.

عسکری همچنین آذین بندی ساختمان ها، تعویض پرچم مزار شهدا، نصب بنر و تصاویر شهدا در معابر و همچنین به برگزاری برنامه باشکوه سالروز ورود حضرت امام (ره) در ۱۲ بهمن ماه اشاره کرد که با حضور شکوه مردم و مسوولان استان برگزار شد.

وی همچنین با اشاره به وجود بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ شهید و نزدیک به ۲۰ هزار جانباز در استان کرمانشاه گفت: از این تعداد ۳۵۰ تن از جانبازان بالای ۷۰ درصد هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه تعداد جانبازان استان را ۱۹ هزار و ۶۱۶ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۳۵۰ نفر آنان را جانبازان بالای ۷۰ درصد تشکیل می دهند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فعالان رسانه‌ای کرمانشاه برای اصلاح فرهنگ عمومی جبهه متحد تشکیل دهند