طلاب جهادی سرمایه‌های واقعی حوزه انقلابی و فردای نظام هستند


طلاب جهادی سرمایه‌های واقعی حوزه انقلابی و فردای نظام هستند

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با بیان اینکه طلاب جهادی، سرمایه‌های واقعی حوزه انقلابی و فردای نظام هستند، گفت: مدیریت این نظام را شما فداکاران و مجاهدان باید به دست بگیرید.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی مسؤول دفتر امور سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه عصر امروز در همایش تجلیل از طلاب جهادی در بیمارستان ها و آرامستان های استان قم در ایام شیوع ویروس کرونا که در مرکز آموزشی و فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد، با اشاره به اهمیت کار جهادی در آینه روایات گفت: خداوند متعال در روایت قدسی فرموده است «جامعه بشری عیال و خانواده من هستند، در بین انسان ها، محبوب ترین ها کسانی هستند که لطف و محبت به بندگان من داشته باشند و برای برآورده سازی حوائج آنها تلاش کنند».

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) نیز در روایتی می فرمایند «کسی که حاجت مؤمنی را برآورده کند، حوائجش از سوی خداوند برآورده می شود و کمترین حاجت از این حوائج بهشت است».

حجت الاسلام والمسلمین زمانی خاطرنشان کرد: در روایتی دیگر آمده است که «خداوند در روی زمین بندگانی دارد که تلاش می کنند حوائج مؤمنین را برآورده کنند، این ها در روز قیامت از عذاب آتش جهنم در امان هستند».

مسؤول دفتر امور سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه با بیان اینکه مُهر قبولی اعمال عابدان و زاهدان، خدمت به مردم است، بیان کرد: امام کاظم(ع) نیز در روایتی تأکید می کنند که «سعی کنید پایان عمرتان را به قضای حوائج مؤمنان قرار دهید و هر چقدر قدرت و توان دارید برای رفع مشکلات بندگان خدا به کار بگیرید و گرنه هیچ عملی از شما پذیرفته نخواهد شد».

وی در ادامه با بیان اینکه خدمت به مردم به ویژه محرومان و مستضعفان از دغدغه های بزرگ علمای دین و اولیای الهی بوده و هست، به ارائه گزارشی پیرامون فعالیت های جهادی طلاب پرداخت و ابراز کرد: طلاب جهادی کشور در طول چند ساله اخیر حماسه های بزرگی را آفریده اند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی خاطرنشان کرد: در بحران هایی همچون زلزله، سیل و کرونا و در دورانی که کسی حاضر نبود به بیماران کرونایی نزدیک شوند و یا پیکرشان را غسل دهند، طلاب و روحانیون همانند فرشته های نجات وارد میدان شده و حماسه های بزرگی را رقم زدند.

مسؤول دفتر امور سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه با بیان اینکه حدود 20 هزار نفر از طلاب در جریان کرونا فعالیت داشته اند، بیان کرد: امروز کشور برای غلبه بر مشکلات نیازمند روحیه جهادی است.

وی با تأکید بر اینکه طلاب جهادی، سرمایه های واقعی حوزه انقلابی و فردای نظام هستند، خطاب به طلاب جهادی گفت: مدیریت این نظام را شما فداکاران و مجاهدان باید به دست بگیرید، از این رو باید به توانمندی های خود بیافزایید و به پرچمداران صدور انقلاب در عالم تبدیل شوید./841/پ202/ف


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بازیگر «نون خ»: چند بار تا مرز خفگی رفتم/ روناک در فصل 5 لطیف‌تر بود+عکس