تزریق واکسن کرونا در زنجان آغاز شد


تزریق واکسن کرونا در زنجان آغاز شد

زنجان - ایرنا - نخستین مرحله واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در زنجان، با تزریق آن به کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی این استان، روز سه شنبه همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان روز سه شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: نخستین مرحله واکسیناسیون علیه کرونا همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شده است که به تعدادی از گروه‌های هدف تعیین شده شامل کادر درمان تزریق می‌شود.

دکتر پرویز قزلباش افزود: تزریق واکسن کرونا در مرحله اول امروز انجام‌ و به کارکنانی که به طور مستقیم در آی سی یوهای بستری بیماران کرونایی فعالیت می کنند، تزریق می‌شود.

به گزارش ایرنا، واکسیناسیون کرونا در ایران با استفاده از واکسن "اسپوتنیک وی" روسی روز سه شنبه ۲۱ بهمن ماه در مراسمی با فرمان رییس جمهوری و با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز شد.

به گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز به طور همزمان واکسیناسیون کرونا برای پرستاران، پزشکان و نیروهای خدمات بخش های مراقبت ویژه ۶۲۵ بیمارستان شروع و تا اواخر بهمن منابع دیگر واکسن وارد کشور می شود.

سعید نمکی افزود: واکسیناسیون بعد از کارکنان بخش های مراقبت ویژه به تدریج برای سایر گروههای آسیب پذیر، افراد بالای ۶۵ سال و بیماران زمینه ای و سپس دیگر گروه‌های هدف گسترش می یابد تا به پوشش بالای ۷۰ درصد در کشور برسیم.




ادعای تازه و بحث‌برانگیز درباره سقوط بالگرد رئیسی