معاون استاندار آذربایجان‌غربی 2 طرح را در مهاباد افتتاح کرد


معاون استاندار آذربایجان‌غربی 2 طرح را در مهاباد افتتاح کرد

مهاباد- ایرنا- همزمان با دهمین روز از دهه مبارکه فجر 2 طرح آموزشی و فرهنگی با 50 میلیارد ریال هزینه با حضور معاون‌ امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی امروز، سه شنبه در مهاباد افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، مدیر آموزش و پرورش مهاباد در حاشیه افتتاح این طرح ها اظهار داشت: مدرسه هشت کلاسه روستای "خورخوره" واقع در بخش مرکزی مهاباد با ۴۸ میلیارد ریال هزینه افتتاح و به سیستم آموزشی این شهرستان اضافه شد.

کامبیز شاوله اضافه کرد: این مدرسه در زمینی به مساحت ‌هزار و ۵۰۰ متر مربع احداث شده که تمامی هزینه های ساخت آن از محل اعتبارات دولتی بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ پروژه عمرانی و مدرسه سازی در بخش آموزش و پرورش مهاباد در حال احداث است، افزود: بخش قابل توجهی از این طرح‌ها در سال ۱۴۰۰ مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و شاهد افزایش قابل توجه سرانه آموزشی در این شهرستان خواهیم شد.

اولین کتابخانه عمومی روستایی در مهاباد افتتاح شد

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد اظهار داشت: نخستین کتابخانه عمومی روستایی مهاباد تحت عنوان کتابخانه "زانست" در روستای داشخانه واقع در بخش مرکزی این شهرستان افتتاح شد.

چیا قادری با بیان اینکه روستای داشخانه سال ۱۳۹۴ به عنوان یکی از ۱۰ روستای برتر دوستدار کتاب در سطح کشور انتخاب شده بود، افزود: از محل امتیازات و اعتبارات این جایزه و همچنین مشارکت و حمایت خیران کتابخانه ساز اکنون این روستا صاحب یک کتابخانه عمومی مجهز شده است.

معاون استاندار آذربایجان‌غربی 2 طرح را در مهاباد افتتاح کرد

وی اضافه کرد: برای احداث این کتابخانه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال هزینه شده که بیش از ۶۰۰ میلیون ریال از طرف خیران بوده است.

قادری ادامه داد: ساختمان این کتابخانه در زمینی به مساحت ۱۰۰ متر مربع بنا شده و دارای ۲ هزار جلد کتاب در موضوع های مختلف و دارای ۲ اتاق مطالعه مجزا است.

معاون استاندار آذربایجان‌غربی 2 طرح را در مهاباد افتتاح کرد

وی با بیان اینکه روستاهای همجوار نیز از این کتابخانه عمومی روستا می‌توانند استفاده کنند، گفت: تلاش می کنیم که این کتابخانه را در نهاد کتابخانه های عمومی کشور عضو کنیم تا هر سال از اعتبار و حمایت های این نهاد بهره‌مند شود.

روستای داشخانه در ۴۰ کیلومتری شمال مهاباد و در بخش مرکزی این شهرستان واقع شده است.

به گزارش ایرنا، برنامه‌های چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از روز یکشنبه ۱۲ بهمن‌ماه در این شهرستان آغاز شده است.

۴۹ پروژه عمرانی دهه فجر امسال در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد که برای تکمیل و تجهیز آنها در مجموع ۲ هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تالاب بین‌المللی "کانی‌برازان" مهاباد میزبان مهاجران پاییزی