مردم فهیم ایران همواره پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده اند


ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان غربی با تبریک چهل و دومین سالروز پیروزی...
ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان غربی با تبریک چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی گفت: مردم فهیم ایران طی 42 سال گذشته همواره پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده اند و این پشتیبانی را همچنان با قدرت ادامه خواهند داد.

محمدمهدی شهریاری روز چهارشنبه در یک گفت و گوی خبری افزود: ملت بزرگ ایران با تلاش و جانفشانی، استقلال و آزادی را برای خود به ارمغان آوردند که این روند را تا رسیدن به قله های توسعه و پیشرفت در دنیا همچنان ادامه می دهند.

وی با اشاره به اینکه دولتمردان نیز در راستای بهره مندی روزافزون مردم و محرومیت زدایی از مناطق مختلف، کمر همت بسته اند، اضافه کرد: در دهه فجر امسال ۶۰۰ پروژه عمرانی، خدماتی و تولیدی با سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه افتتاح و کلنگ زنی شد که رهاوردی بسیار خوب برای توسعه، عمران و آبادانی این خطه از کشور به شمار می رود.

وی تاکید کرد: عمده پروژه های دهه فجر در مناطق روستایی و محروم استان به بهره برداری رسید که نقش مهمی در رفع محرومیت و تامین زیرساخت های توسعه خواهد داشت.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: آب روستایی، مقاوم سازی مساکن روستایی، توسعه قابل توجه گازرسانی به روستاها، بهبود وضعیت راه های مناطق روستایی و محروم از جمله مهمترین طرح های افتتاحی طی دهه فجر امسال در استان بود.

شهریاری با اشاره به اینکه توسعه در بخش های مختلف از جمله حوزه بهداشت و درمان، یکی از مهمترین اقدامات دولت و مدیریت استان طی سال های اخیر بوده است، بیان کرد: برای توسعه این بخش، در چایپاره که بیمارستانی نداشت، کلنگ احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی چایپاره بر زمین زده شد که برای اجرای این طرح نیز ۲ هزار میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به آغاز همزمان واکسیناسیون علیه کرونا در استان و کشور ادامه داد: تا خرداد سال آینده، به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در آذربایجان غربی واکسن کرونا تزریق خواهد شد که این همت بزرگی برای حل یکی از بزرگترین مشکلات در این برهه به شمار می رود.

استاندار آذربایجان غربی یکی دیگر از مشکلات استان را البته در حوزه کشاورزی، موضوع صادرات سیب عنوان کرد و گفت: با اقدامات انجام گرفته برای تسهیل صادرات سیب پیش بینی می شود در پایان سال مشکلی از بابت موجودی سیب در سردخانه های استان نباشد و تاکنون نیز صدها هزار تن از این محصول صادر شده است.

شهریاری تاکید کرد: اگر بخواهیم آذربایجان غربی به سمت رشد سرمایه گذاری و افزایش تولید حرکت کند، باید همکاری های بین بخشی تقویت شود و در این راستا باید از همه ظرفیت ها استفاده کنیم.

وی یکی از مهمترین اقدامات آذربایجان غربی در راستای توسعه استان را بهره گیری از ظرفیت مرز عنوان کرد و افزود: تنها در ۱۰ ماهه امسال ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار صادرات از استان شکل گرفته که بیانگر استفاده از توانمندی های مرزی است.

وی اضافه کرد: البته همچنان از ظرفیت معادن به طور کامل در آذربایجان غربی استفاده نشده که باید با همراهی بخش خصوصی به این سمت حرکت کنیم تا با باروری این بخش، ارزش افزوده قابل توجه در این حوزه نیز عاید استان شود.

استاندار آذربایجان غربی درباره الزامات توسعه در بخش کشاورزی نیز اظهار کرد: هرچقدر کشاورزی استان به سمت دانش روز حرکت کند و پیوند علم و کشاورزی تقویت شود، شاهد بهره مندی بیشتری از این ظرفیت برای اشتغال و تولید خواهیم بود

شهریاری گفت: استفاده از سیستم های نوین آبیاری کشاورزی در این خصوص بسیار کارساز است و می تواند به تامین آب مورد نیاز دریاچه ارومیه بسیار کمک کند.