آغاز پویش موسمی هرس نخلهای بین الحرمین


پرسنل واحد تزئینات و درختکاری در بخش بین الحرمین...
پرسنل واحد تزئینات و درختکاری در بخش بین الحرمین پویش موسمی هرس نخلهای کاشته شده در آن را به منظور حفظ سلامت رشد درخت، کیفیت میوه و زیبایی بخشی به آنها آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، پرسنل واحد تزئینات و درختکاری در بخش بین الحرمین پویش موسمی هرس نخلهای کاشته شده در آن را به منظور حفظ سلامت رشد درخت، کیفیت میوه و زیبایی بخشی به آنها آغاز کردند.

حاتم عبد الکریم، مسئول واحد مذکور در مصاحبه با شبکه الکفیل عنوان داشت، فرآیند هرس یکی از پویشهای مهمی است که این واحد توسط پرسنل خود و با کمک داوطلبانی باتجربه در این زمینه انجام می دهد و با هدف پاکسازی نخلها از مواد باقیمانده بر روی آن از سال گذشته اعم از شاخ و برگهای خشک، الیاف نخل و بقایای لانه های پرندگان و زدودن خس و خاشاک های نخل است که مانع رشد درخت در موسم گرده افشانی و باروری می شود. این اقدامات موجب بهبود عبور نور خورشید، بهبود کیفیت میوه و تسریع در زمان رسیدن آن و غیره می شود.

عبد الکریم تصریح کرد، این نخل از نظر آب دهی، کود حیوانی و شیمیایی و غیره مورد توجه است و برنامه سالانه ای برای رسیدگی به آن در چهار مرحله در نظر گرفته شده است.

شایان ذکر است، درختان نخل کاشته شده در دو طرف بین الحرمین یکی از مهمترین مناظر سبز این منطقه به شمار می رود. تعداد این نخلها 57 عدد است که اشاره به عمر شریف امام حسین (علیه السلام) در روز شهادتشان در واقعه عاشورا دارد.

پایان پیام/42
روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید