ایجاد 38 هزار فرصت شغلی برای مددجویان کهگیلویه و بویراحمد


ایجاد 38 هزار فرصت شغلی برای مددجویان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای تأسیس کمیته امداد تاکنون 37 هزار و 968 مورد کارآفرینی و اشتغال برای مددجویان این نهاد ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج ؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، مراسم نمادین برنامه های کمیته امداد دیشموک از جمله اهداء جهیزیه و افتتاح طرح اشتغال مددجویی و سرکشی از خانواده های مددجویان با حضور مدیرکل کمیته امداد استان، امام جمعه دیشموک و تعدادی از مسئولان شهرستانی برگزار شد.
قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این مراسم، با تبریک چهل و دومین دهه پرفروغ فجر انقلاب اسلامی، گفت: خدای را شاکریم که به ما توفیق داده تا در کشوری زندگی کنیم که ۴۲ سال است که پرچم اسلام توسط حضرت امام در این کشور بلند شده و خدمات فراوانی به مردم ارائه شده است.
وی با اشاره به اینکه انقلاب ما انقلاب فرهنگی و بنیادی بود، افزود: کمیته امداد یکی از اولین نهادهای انقلابی است که کمتر از یک ماه پس از پیروزی انقلاب با هدف حمایت از مردم نیازمند تأسیس شد و در این ۴۲ ساله خدمات مؤثری در زمینه های مختلف به افراد نیازمند داده است.
مبشری یکی از مهمترین برنامه های کمیته امداد را موضوع توانمندسازی مددجویان و بحث اشتغال آنان عنوان کرد و گفت: از ابتدای تأسیس کمیته امداد در استان تاکنون ۳۷ هزار و ۹۶۸ مورد فرصت شغلی با اعتبار ۶۴۶ میلیارد تومان، برای مددجویان و افراد نیازمند استان ایجاد شده است.
وی یادآور شد: در سال جاری ۲۴۰۰ طرح اشتغال زایی برای مددجویان استان توسط کمیته امداد اجرا شده که ۸۰ طرح آن در بخش دیشموک و برای مددجویان این منطقه بوده است.
مبشری درخصوص پایداری مشاغل گفت: اگر بخواهیم در بحث اشتغال پایداری ایجاد کنیم باید اول زیرساخت هایی از قبیل راه و آب و سایر مسائل فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه۷۰ درصد اعتبارات و امکانات کمیته امداد در استان برای مناطق محروم هزینه می شود، گفت: در این مناطق ادارات مستقل کمیته امداد راه اندازی شده و این مسئله باعث می شود که خدمت رسانی به نیازمندان این مناطق بهتر و مطلوب تر انجام پذیرد.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد درخصوص اقشار تحت حمایت این نهاد، گفت: چندین قشر از جمله افراد پیر و سالخورده، ایتام و زنان سرپرست خانوار، از خدمات حمایتی این نهاد بهره مند هستند.
مبشری با اشاره به اینکه ۱۵ درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد تحت حمایت کمیته امداد هستند، تصریح کرد: ۱۱۰ هزار و ۴۲۲ نفر در حال حاضر در این نهاد حمایت می شوند که سهم بخش دیشموک در این خصوص ۲۵۰۰ نفر است.

48

کد خبر 1486637

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تست شخصیت شناسی/ در این تصویر چه می بینید؟