نگاهی بر اخبار مناطق؛ جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از شمال شرق تهران


تهران-ایرنا- معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 4 تهران از...
تهران-ایرنا- معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 4 تهران از جمع‌آوری و زنده‌گیری سگ‌های ولگرد و بلاصاحب از سطح معابر خبر داد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا حمیدرضا فرخی اظهار داشت: به منظور ارتقای سلامت و آرامش شهری و رضایت خاطر هرچه بیشتر شهروندان، طرح عملیاتی جمع آوری و زنده گیری سگ های ولگرد طبق روال همیشگی در محلات ۲۰ گانه منطقه ۴ اجرا می شود.

وی با اشاره به اقدامات ۴ ماهه گذشته منطقه در این زمینه گفت: در این راستا در چهار ماه گذشته حدود ۳۱۰ قلاده سگ زنده گیری و پس از واکسیناسیون و اقدامات بهداشتی به مرکز کهریزک تحویل داده شدند.

معاون خدمات شهری منطقه ۴ خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده چنین مواردی می توانند با سامانه ۱۳۷ تماس گرفته و پس از اطلاع رسانی، انتظارات خود را مطرح کنند.

فرخی گفت: امید است که با اینگونه اقدامات رفاه و امنیت شهروندان بیشتر از گذشته تامین و رضایت خاطرشان فراهم شود.

آغاز طرح «هر محله یک گروه دوچرخه سوار»

وحید رضا انارکی محمدی شهردار منطقه ۱۵ تهران گفت: طرح «هر محله یک گروه دوچرخه سوار» از شهرک کیانشهر منطقه ۱۵ کلید خورد.

وی با اشاره به اینکه این طرح در راستای گسترش حمل و نقل پاک در محلات ۲۰ گانه منطقه ۱۵ انجام می شود، افزود: اولین تشکل مردمی دوچرخه سواری با همکاری بوستان آموزش ترافیک و واحد توسعه سیستم های حمل ونقل پاک در شهرک کیانشهر منطقه ۱۵ آغاز به کار کرده است.

به گفته وی، آموزش های بوستان ترافیک در زمینه های فنی و قوانین دوچرخه سواری شهری برای گروهی متشکل از ۶۰ نفر از بانوان ۱۵ تا ۶۰ سال ساکن این شهرک به اجرا درآمد.

محمدی با اشاره به اینکه از این تعداد ۲۰ نفر پس از گذراندن تمام کلاسهای مجازی و عملی در سطح حرفه ای قرار گرفتند، افزود: این افراد با همکاری پلیس راهور مسیر حدود ۴ کیلومتر رفت و برگشت از بوستان ترافیک، خیابان اسماعیلی و خیابان ابراهیمی را رکاب زدند.

وی با اشاره به اینکه علاقه مندان می توانند برای ثبت نام و آموزش به نزدیکترین سرای محله سکونت خود یا اداره آموزش های شهروندی مراجعه کنند، افزود: این آموزش ها با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در سه سطح مقدماتی، میانی و تکمیلی – دوچرخه سواری شهری برگزار می شود که مرحله مقدماتی به صورت مجازی و ۲ مرحله دیگر به صورت عملی در گروه های ۲۰ نفره در بوستان ترافیک منطقه و توسط مربیان هیات دوچرخه سواری برگزار می شود.

آموزش مهمترین شاخص توانمندسازی سازمان است

سید حمید موسوی شهردار منطقه یک تهران گفت: نیروی انسانی بزرگ ترین سرمایه هر سازمانی است و اگر می خواهیم به سوی سازمانی پیشرو حرکت کنیم، گریزی از برنامه ریزی در جهت توانمندسازی نیروها نداریم که یکی از مهمترین شاخص های آن، آموزش است.

وی در نشست با ارزیابان انجمن تعالی آموزش و توسعه منابع انسانی شهرداری تهران که در هشتمین دوره جایزه ملی تعالی آموزش و توسعه منابع انسانی با هدف ارتقاء سطح دانش، مهارت و یادگیری در سازمان با حضور مصطفی آقاعلیخانی معاون توسعه منابع انسانی شهرداری این منطقه، معاونین، شهرداران نواحی و مدیران میانی شهرداری منطقه یک برگزار شد، افزود: سازمان در راستای ارتقای بهره وری با توانمندسازی منابع انسانی خود علاوه بر پیشبرد عملکردها، به چشم اندازی مناسب رسیده و به سازمانی پیشرو تبدیل می شود.

موسوی گفت: دانش کاربردی در شهرداری به هنگام کار آموخته می شود که در این زمینه شکل گیری دانشگاهی که آموزش ها و مهارت های خاص شهرداری را ارائه نماید، ضروری به نظر می رسد.

شهردار منطقه یک ابراز امیدواری کرد با بهره گرفتن از نکات مورد نظر ممیزین در ارزیابی وضعیت تعالی سازمانی در منطقه یک، در راستای ارتقای سازمان و توسعه و بهره وری مضاعف آن، مبحث آموزش جدی تر گرفته شود تا سازمان در ارزیابی های بعدی به جایگاه های بالاتری ارتقا یابد.

ضرورت توجه به بومی‌سازی طرح‌های فرهنگی

علی محمد سعادتی شهردار منطقه ۱۲ در نشست دبیرخانه منطقه‌ای طرح ارتقای فرهنگی آپارتمان‌نشینی در این منطقه بر ضرورت توجه به بومی‌سازی طرح‌های این‌چنینی تأکید کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در محلات منطقه برای جلب مشارکت اهالی در طرح‌های اجتماعی و فرهنگی بر بومی‌سازی دستورالعمل‌های این‌گونه طرح‌ها در مناطق تأکید کرد.

وی در تشریح برخی اقدامات موفق صورت‌گرفته در محلات قلب طهران گفت: اقداماتی نظیر جمع‌آوری پسماندهای محله شهید هرندی به صورت مراجعه پلاک‌به‌پلاک، انتخاب شهردار کوچه در محله کوثر با هدف ایجاد ارتباط مستقیم بین نماینده اهالی کوچه و شهرداری به منظور تسریع در روند شناسایی و حل مشکلات با استفاده از ظرفیت‌های محله از جمله اقداماتی بوده که با هدف افزایش مشارکت شهروندان در اداره امور شهر در این منطقه انجام شده است.

شهردار منطقه ۱۲ از معاونین و رؤسای ادارات همکار در طرح ارتقای فرهنگ آپارتمان‌نشینی خواست همه اقدامات لازم برای اجرای مطلوب این طرح را در دستور کار خود قرار دهند و با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در محلات برای افزایش بازدهی آن استفاده کنند.

بهسازی نقاط نا ایمن تا پایان سال در منطقه۱۳

مجتبی شکری، شهردار منطقه ۱۳ تهران گفت: در فاز اول طرح ارتقای امنیت بانوان، ۸ نقطه ناایمن شهرداری منطقه۱۳ با همکاری اداره بانوان و تیم تسهیلگری تا پایان سال بهسازی می شود .

وی با اشاره به ابلاع دستورالعمل ارتقای امنیت بانوان در شهر به مناطق ۲۲ گانه گفت: این طرح در چهار گام اجرایی شامل شناسائی نقاط نا امن و بی دفاع ، ثبت روی نقشه جی ای اس ، اولویت بندی و رفع آنها دنبال می شود.

به گفته وی، این فضا های نا امن از طریق بازدید مدیران اداره بانوان و اجتماعی نواحی چهارگانه منطقه و گفتگو با بانوان و معتمدین محل شناسایی شده که پس از آن موضوعات در کارگره محلی بررسی و پس از اولویت بندی ، راهکار های رفع این فضاها انتخاب و مشکل رفع خواهد شد .

شهردار منطقه۱۳ یادآور شد: با توجه به شناسائی ۸ نقطه ناایمن و بررسی آن از سوی اداره کل امور بانوان، تعدادی از آنها تا پایان سال بر طرف و بخشی دیگر نیز به عنوان پروژه های سال آینده تعریف و در دستور کار قرار می گیرد.

شکری خاطر نشان کرد: بافت های فرسوده ، مستعد ایجاد فضای بی دفاع شهری هستند که این مسئله با تعریف و اجرای پروژه های توسعه محلی از جمله احداث پاتوق، بهسازی محیطی ، زیباساز در منطقه ۱۳ رفع شده که در سایر نقاط نیز ادامه دارد

مناسب‌سازی خیابان‌های منطقه۸ برای دوچرخه‌سواران

مسعود رنجبریان شهردار منطقه ۸ تهران گفت: با بهبود زیرساخت ها نظیر افزایش مسیر دوچرخه، تعداد کانکس و دوچرخه ظرفیت استفاده از وسایل حمل و نقل پاک برای استفاده از دوچرخه افزایش پیدا خواهد کرد و می توان شاهد افزایش روحیه همکاری شهروندان و تحول در حفظ محیط زیست و ایجاد شهری زیست پذیر برای همه بود.

رنجبریان با تاکید بر اهمیت ساخت مسیر مجزای دوچرخه‌سواری، افزود: با تلاش معاونت حمل و نقل و ترافیک و معاونت فنی و عمران شهرداری منطقه، ساخت مسیر مجزای دوچرخه پیگیری و اجرا شد .

وی افزود: همچنین هم اکنون مسیر مجزای دوچرخه‌سواری، در ۴ معبر اصلی مانند خیابان دماوند درحال ایجاد است که می‌تواند شرایط بسیار مطلوبی برای استفاده شهروندان از حمل و نقل پاک و ایمن را فراهم کند.

وی با اشاره به اهمیت توسعه فرهنگ دوچرخه‌سواری، گفت: پویش سه‌شنبه های بدون خودرو نمادی برای آغاز یک حرکت و راهکاری برای کاهش آلودگی هوا و ترافیک در تهران و مضاف بر آن افزایش سلامت در جامعه محسوب می شود وهمه مسئولان باید تلاش کنند تا زمینه برای فرهنگ سازی جهت استفاده از وسایل حمل و نقل پاک و عمومی فراهم شود.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید