پست خراسان جنوبی رتبه نخست عملکردی کشور را کسب کرد


پست خراسان جنوبی رتبه نخست عملکردی کشور را کسب کرد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل پست خراسان جنوبی گفت: براساس ارزیابی دفتر مدیریت عملکرد شرکت ملی پست ایران در 10 ماه امسال، اداره کل پست استان اولین بار رتبه نخست عملکردی را بین ادارات کل استان‌های کشور و مناطق پستی تهران کسب کرد.

علی الهامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ارزیابی براساس مدل BSC یا کارت امتیازی متوازن انجام شده و شاخص‌هایی از جمله میزان درآمد حاصل از خدمات مختلف، ترافیک مرسولات، ضریب تعادل درآمد بر هزینه، کیفیت خدمات پستی، فرایندهای داخلی و رضایت مشتریان بررسی و پایش شده است.

وی اظهار داشت: این اداره کل همه اهداف و برنامه‌های پیش‌بینی شده را محقق کرد و به صورت کامل امتیاز ۱۰۰ را به عنوان تنها استانی که توانسته همه اهداف را محقق کند، کسب کرده است.

مدیرکل پست خراسان جنوبی برنامه‌ریزی صحیح، بررسی نقاط ضعف و قوت، تحلیل بازار خدمات پستی و تولید خدماتی متناسب با نیاز مشتریان و ساماندهی و نظارت کامل بر فرایندها را در کسب این موفقیت، اثرگذار دانست و گفت: نخستین بار است که این اداره کل از ابتدای تاسیس توانسته است به رتبه اول کشوری صعود کند.

وی به شرایط کرونایی اشاره کرد و افزود: برخلاف بسیاری از کسب و کارها که در دوران شیوع ویروس کرونا با رکود مواجه هستند، ترافیک مرسولات پستی به شکل غافلگیرکننده افزایش داشته و اکثر محتوای آنها خریدهای اینترنتی است که شهروندان با تاکید بر خانه ماندن به صورت غیرحضوری خریداری کرده‌اند.

الهامی گفت: مجموعه شبکه پستی کشور در یک سال گذشته بدون حتی یک روز تعطیلی مشغول خدمت‌رسانی به آحاد جامعه در شرایط خاص بوده و تعداد بسیاری از همکاران در این مسیر به کرونا مبتلا و تعدادی هم فوت کرده‌اند.

وی عنوان کرد: بعد از مدافعان سلامت، کارکنان پست کشور به عنوان مدافعان خدمت، ایثارگری‌های بی‌شماری انجام داده‌اند.

مدیرکل پست خراسان جنوبی ادامه داد: مرسولات وارده به استان در ۱۰ ماه امسال یک میلیون و ۱۶۳ هزار و ۹۳۲ فقره بوده‌ که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد رشد داشته است.

وی گفت: مرسولات صادره از خراسان جنوبی نیز در این مدت ۲ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۴۰۹ فقره بوده که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل ۳۳ درصد افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: درآمد حاصل از خدمات پستی استان در سال جاری ۲۴۰ میلیارد ریال بوده است که بیشترین رشد را با حدود ۱۲۵ درصد در سطح کشور داشته‌ایم.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


بیش از 4 هزار تن کالا از بندر امام به خراسان جنوبی حمل شد