نویسندگان شهرستان‌های تهران حمایت مادی و معنوی می‌شوند


نویسندگان شهرستان‌های تهران حمایت مادی و معنوی می‌شوند

تهران- ایرنا- معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: با توجه به این که اغلب ناشران در تهران فعالیت دارند، به منظور توسعه حوزه نشر و چاپ، از نویسندگان شهرستان‌های استان حمایت مادی و معنوی‌ می‌شود.

مرضیه محرابی روز چهارشنبه در آئین رونمایی از ۲۱ اثر از نویسندگان پاکدشتی که در سالن همایش‌های اداره کتابخانه‌های این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: در حوزه نویسندگی و تولید آثار تنها نباید به کمیت و تعداد بسنده کرد بلکه باید نگاه ویژه‌ای در حوزه فرهنگ‌سازی به ویژه برای نسل جدید داشت تا افراد علاقه مند، بیشتر به این حوزه ورود پیدا کنند.

وی با اشاره به حمایت از چاپ و نشر و کتب نویسندگان گفت: برنامه‌های حمایتی اداره فرهنگ و ارشاد به چند حوزه تقسیم می‌شود که یکی از آن‌ها، خرید کتاب نویسندگان شهرستانی در قالب خرید حمایتی است.

محرابی افزود: اگر آثار ارزشمندی در بین مجموعه کتب منتشر شده شهرستان‌ها وجود داشته باشد، آن آثار طی مراحلی به وزارت ارشاد معرفی شده و با جذب اعتبار حمایتی و با توجه به شاخصه‌های مربوط از آن‌ها حمایت شده و خریداری می‌شود.

وی در خصوص وضعیت چاپ کتاب در تهران و شهرستان استان افزود: براساس تصمیم گیری‌های صورت گرفته، برای نویسندگان شهرستان‌ها تسهیلاتی چه در حوزه موسسات فرهنگی و چه در بحث نشر کتاب مبنی بر حمایت بیشتر در نظر گرفته شده است.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، با توجه به حفظ سرانه مطالعه کتاب در شرایط کرونا اظهارداشت: از آنجایی که کرونا بر تمامی حوزه‌های فرهنگ همچون سایر مسائل اجتماع تاثیر گذاشته، تلاش شده تا با هماهنگی انجمن‌های ادبی، حوزه فعالیت را به سمت فضای مجازی سوق داده و در قالب پویش هایی نظیر مسابقات کتابخوانی و همچنین رونمایی آثار از طریق فضای مجازی، علاقه مندان را به مطالعه بیشتر تشویق کنیم.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ مطالعه، صرفا وظیفه اداره فرهنگ و ارشاد نیست بلکه مسوولین و متولیان فرهنگی شهرستان‌ها نیز در اشاعه این مهم نیز نقش مؤثری دارند.

محرابی از خرید حمایتی نویسندگان پاکدشتی ۲۱ کتاب رونمایی شده خبر داد.

در این مراسم، ۲۱ اثر جدید نویسندگان پاکدشتی که به تازگی در حوزه‌های شعر و ادب، مذهبی، فرهنگی، هنری و علمی وارد بازار نشر شده، رونمایی شد.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پنج هزار بسته معیشتی و بهداشتی در باقرشهر و کهریزک توزیع شد