ماجرای جام 8کیلویی نقره در غبار زیرزمین باشگاه


جام تخت جمشید مسابقاتى که از سال ١٣٥٢ تا ١٣٥٦ در فوتبال ایران برگزار شد در موزه باشگاه پاس تهران نگهدارى مى شود. به گزارش تابناک ورزشی، در اولین دوره جام تخت جمشید که با حضور ١٢ تیم برگزار شد پرسپولیس عنوان...

جام تخت جمشید مسابقاتى که از سال ١٣٥٢ تا ١٣٥٦ در فوتبال ایران برگزار شد در موزه باشگاه پاس تهران نگهدارى مى شود.

به گزارش تابناک ورزشی، در اولین دوره جام تخت جمشید که با حضور ١٢ تیم برگزار شد پرسپولیس عنوان قهرمانى را به دست آورد. در دوره هاى دوم و سوم تاج و پرسپولیس این عنوان را کسب کردند. اما در دوره پایانى در سال هاى ٥٥ و ٥٦ تیم پاس تهران به عنوان قهرمانى جام تخت جمشید دست یافت.
به همین دلیل این جام زیبا در اختیار باشگاه پاس قرار گرفت و در موزه این باشگاه نگهدارى مى شود و پیتر ولاپان مرد ارشد کنفدراسیون فوتبال آسیا در دو دهه قبل هم برای بازدیدش به باشگاه پاس رفت.

مصطفى آجورلو مدیرعامل اسبق پاس که موزه این باشگاه را تاسیس کرد در خصوص جام تخت جمشید مى گوید:"وقتی به باشگاه پاس رفتم این جام را در زیرزمین پیدا کردیم که خاک گرفته و رنگ و رو رفته بود. گفتند جام تخت جمشیدی است که پاس قبل از انقلاب فتح کرده. گفتم چه دلیلی دارد افتخار باشگاه را پنهان کنیم؟‌ موزه شکیلی برای نمایش دادن همه افتخارات پاس ایجاد کردیم و این جام هم که بخشی از تاریخ فوتبال ایران است در موزه قرار گرفت،‌مثل همه افتخارات و جام های رنگارنگ پاس."

در خصوص ویژگى هاى این جام مى توان گفت جام تخت جمشید جامی با هشتاد سانتی‌متر ارتفاع متشکل از هشت کیلو نقره خالص و بیست کیلو برنج برای اولین بار در آذر ماه سال ۱۳۵۳ رونمایى شد.

ماجرای جام 8کیلویی نقره در غبار زیرزمین باشگاه

ماجرای جام 8کیلویی نقره در غبار زیرزمین باشگاه



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش تاج به حضور بانوان در استادیوم آزادی