فرماندار همدان بر ساماندهی فاضلاب و پساب واحدهای آلاینده تاکید کرد


فرماندار همدان بر ساماندهی فاضلاب و پساب واحدهای آلاینده تاکید کرد

همدان- ایرنا- فرماندار همدان ساماندهی فاضلاب بلوار شهید همدانی و واحدهای ضایعاتی جاده انصارالامام را ضروری دانست و گفت: خروجی فاضلاب و پسماندهای واحدهای مستقر در این مسیرها نباید موجب آلودگی محیط زیست و منابع آبی منطقه شود.

به گزارش ایرنا، "محمدعلی محمدی" روز یکشنبه در گارگروه مدیریت پسماند شهرستان همدان اظهار داشت: شبکه جمع آوری و انتقال فاضلاب بلوار شهید همدانی با توجه به فعالیت واحدهای صنعتی، اداری و تولیدی در این مسیر نیاز به ساماندهی دارد.

محمدی افزود: تخلیه فاضلابها، از نظر غلظت آلوده کننده ها باید براساس استانداردهایی باشد که رعایت این استانداردها تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست ضروری است.

وی با بیان اینکه خروجی فاضلاب کارخانجات نباید کیفیت آب را تغییر دهد، تاکید کرد: این واحدها موظف هستند پساب های تولیدی را با بررسی های مهندسی و استفاده از تکنولوژی مناسب و اقتصادی تا حد استاندارد تصفیه و به سمت شبکه سراسری جمع آوری فاضلاب انتقال دهند.

فرماندار همدان اضافه کرد: با توجه به حجم قابل توجه پساب های شهری، صنعتی و آب های برگشتی، برنامه ریزی برای اسـتفاده از ایـن منـابع بـا لحاظ کردن جنبه های زیست محیطی به عنوان راهکاری مناسب جهت جبران بخشی از کمبود منابع آب و همچنین کـاهش آلـودگی هـا باید مورد توجه قرار گیرد.

محمدی گفت: ساماندهی وضعیت فاضلاب بلوار شهید همدانی باید توسط شرکت آب و فاضلاب با همکاری اداره محیط زیست، شرکت شهرک های صنعتی و واحدهای تولیدی این مسیر هر چه سریعتر آغاز شود.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت بی ضابطه واحدهای متعدد ضایعاتی در مسیر روستای انصارالامام و لزوم ساماندهی این واحدها، خاطرنشان کرد: وضعیت مدیریت پسماندهای زباله مطلوب نیست و بازنگری در نحوه کار پیمانکاران این بخش توسط شهرداری ضروری است.

مطابق اصل پنجاهم قانون اساسـی، حفاظت محیط زیست که نسل امروز و نسلهای بعد باید در آن حیات رو بـه رشـدی داشـته باشـند، وظیفـه عمـومی تلقـی شـده و فعالیتهایی که با آلودگی و تخریب محیط زیست ملازمه پیدا کند، ممنوع است.

بنابراین اگر تخلیه فاضلاب و پسابها بـه محـیط به عنوان یک منبع آلاینده فرض شود، برنامه ریزی برای بهره برداری از آنها یکی از موضوع های مرتبط با اصل پنجاهم قـانون اساسـی بـه شمار می آید.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


آهوان جزیره هرمز در حال جان باختن/ اعلامیه‌ «عزای عمومی» صادر شد