امنیت انتخابات با استفاده از ظرفیت بسیج تامین می‌شود


امنیت انتخابات با استفاده از ظرفیت بسیج تامین می‌شود

زاهدان- ایرنا- معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امنیت انتخابات سال آینده در این استان با استفاده از ظرفیت نیروهای بسیجی و مردمی تامین خواهد شد تا کمترین مشکلات را در هنگام برگزاری انتخابات داشته باشیم.

به گزارش ایرنا محمد هادی مرعشی روز یکشنبه در نشست ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان اظهارداشت: با نزدیک شدن به انتخابات سطح امنیت منطقه را تقویت خواهیم کرد و هرچه بیشتر به انتخابات نزدیک می‌شویم آمادگی بیشتری پیدا می‌کنیم.

وی افزود: چنانچه مصادیقی از دخالت در انتخابات رخ دهد در کمیسیون رسیدگی به تخلفات به طور جد پیگیری خواهد شد.

معاون امنیتی و انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به هزینه‌بر بودن تهیه بالگرد در این استان همچون سالهای گذشته از تمام امکانات منطقه برای برگزاری انتخابات استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان نیز گفت: در انتخابات پیش رو احراز هویت به صورت الکترونیکی و با استفاده از پایگاه اطلاعاتی جمعیتی کشور اجرا می‌شود.

رضا راحت دهمرده اظهارداشت: قبل از برگزاری انتخابات مشخصات هویتی افراد بالای ۱۸ سال از طریق سازمان ثبت احوال در اختیار ستاد انتخابات قرار می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه ارائه شماره ملی در روز انتخابات الزامی است ۱۰۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال دارای شماره ملی هستند.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان تصریح کرد: افزون‌بر ۹۳ درصد از جمعیت بالای ۱۵ سال این استان به ادارات ثبت احوال مراجعه و درخواست کارت هوشمند ملی کرده‌اند که باتوجه به نیاز بخشداران و فرمانداران ثبت احوال این آمادگی را دارد که نسبت به صدور کارت ملی در خارج از نوبت قدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: در تمام شهرستان‌های سیستان و بلوچستان اداره ثبت احوال داریم چراکه ثبت احوال عضو هیات اجرایی ثابت در انتخابات است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...