دمای هوای نیمه شمالی سیستان و بلوچستان 15 درجه کاهش می‌یابد


دمای هوای نیمه شمالی سیستان و بلوچستان 15 درجه کاهش می‌یابد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: دمای هوای نیمه شمالی این استان از چهارشنبه هفته جاری با نفوذ توده هوای سرد به منطقه بین 10 تا 15 درجه کاهش می‌یابد.

محسن حیدری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: براساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی وزش باد شدید و گرد و خاک ابتدا از ظهر سه‌شنبه تا پنجشنبه از سمت غرب، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیرد و از اواخر وقت چهارشنبه از شمال این استان نفوذ می‌کند.

وی افزود: از چهارشنبه با توجه به نفوذ توده هوای سرد به سیستان و بلوچستان علاوه‌بر خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی، دمای هوا نیز در نیمه شمالی بین ۱۰ تا ۱۵ درجه کاهش می‌یابد و در برخی نقاط یخبندان شبانه روی می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: خیزش گردوخاک، کاهش محسوس و موقتی دما در مناطق شمالی و مرکزی استان، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و گلخانه‌ها، اختلال در تردد جاده‌ای و کاهش کیفیت هوا از پیامدهای این باد شدید است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود وزش این باد در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان تا اواخر وقت جمعه ادامه داشته باشد تصریح کرد: توصیه می‌شود در زمان غبار آلود شدن هوا از تردد در فضای باز خودداری و از محصولات کشاورزی در برابر باد و سرمای پیش رو محافظت به عمل آید.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آیین تجلیل استاد حبیب الله آتشگر در زابل