تست اولیه 2 مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در بیرجند مثبت شد


تست اولیه 2 مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در بیرجند مثبت شد

بیرجند - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تست اولیه 2 مورد محتمل ابتلا به کرونای انگلیسی در بیرجند مثبت و این تست‌ها برای تایید به انستیتو پاستور ارسال شد.

محمد دهقانی روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: تست اولیه ۲ مورد محتمل ابتلا به کرونای انگلیسی در بیرجند با استفاده از کیت تشخیصی مربوطه انجام و نتیجه تست اولیه مثبت شده است.

وی افزود: این تست‌ها برای تایید و توالی یابی به انستیتو پاستور ارسال شده است و در صورت تایید نهایی، مراتب به اطلاع هم‌استانی‌ها خواهد رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها برای پیشگیری از ابتلا به کرونا تاکید کرد و گفت: راه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس جهش‌یافته همان نکات قبلی است که با توجه به ماهیت ویروس باید بیشتر و جدی‌تر رعایت شود.

اولین مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی اوایل اسفند ۹۸ در پی همه‌گیری جهانی ویروس کرونا اعلام شد و پس از گذر خیزهای اول و دوم بیماری در فروردین و تیر امسال، روند بیماری بار دیگر در مهر امسال صعودی شد که این روند تا آبان و آذر ماه ادامه یافت به طوری که آمار مبتلایان روزانه (۲۴ ساعت) سه رقمی و فوتی‌های کرونا در این استان دورقمی شد.

به دنبال اجرای محدودیت‌های جامع از اول آذر ماه و همراهی مردم و اصناف به تدریج موارد ابتلا به کرونا، بیماران مراجعه کننده به بیمارستان‌ها، تست‌های مثبت، موارد بستری و فوتی در خراسان جنوبی کاهش یافت.

در حال حاضر قاینات تنها شهرستان نارنجی خراسان جنوبی است که از یک هفته قبل به دنبال افزایش موارد مثبت و بستری در این شهرستان از زرد به نارنجی تغییر وضعیت داد.

همچنین پنج شهرستان استان شامل بیرجند، زیرکوه، فردوس، نهبندان و طبس در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند و پنج شهرستان سربیشه، درمیان، بشرویه، خوسف و سرایان در وضعیت آبی (کم خطر) باقی ماندند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

حفظ جان کارگران، مهم‌ترین اولویت کار در حوزه معادن است