ستاد مدیریت بحران آستارا برای روزهای برفی آماده شد


ستاد مدیریت بحران آستارا برای روزهای برفی آماده شد

آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا از اعضای ستاد مدیریت بحران خواست، با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش بیش از 50 سانتی‌متر برف، برای مهار و رفع مشکلات احتمالی آماده باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا عباس صابر عصر دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران در فرمانداری آستارا کلیه ماموریت ها و مرخصی های مدیران دستگاه های اجرایی را تا اطلاع ثانوی لغو کرد و از تمام فروشگاه های بزرگ خواست، برای تامین مایحتاج مردم تا ساعات شب فعال باشند.

وی بر ذخیره سازی کافی آرد برای پخت نان در نانوایی ها و بر تامین سوخت در جایگاه ها برای خودروهای خدمات رسان و امدادی تاکید کرد.

او از مسئولان امر خواست، بیماران بدحال و مادران باردار ساکن در مناطق کوهستانی را فردا برای مراقبت به بیمارستان شهید بهشتی منتقل کنند.

صابر بر روشن بودن سیستم گرمایش مساجد و مدارس مسیر روستاهای کوهستانی بخش مرکزی، برای اسکان و استفاده اضطراری در راه ماندگان تاکید کرد.

فرماندار آستارا از اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خواست، باز بودن جاده اصلی در اولویت برنامه ها باشد و از ظرفیت نیروهای نظامی و پایگاه های بسیج در صورت نیاز در مدیریت بحران استفاده شود.

رئیس اداره هواشناسی آستارا هم در این جلسه گفت: نفوذ سیستم پرفشار باعث بارش‌ باران و برف در ارتفاعات خواهد شد و از شب فردا تا روز جمعه در پی بارش سنگین، دمای هوا به طور چشمگیر کاهش خواهد یافت.

فردین فرتوت نیا از پیش بینی بارش ۳۵ تا ۵۰ سانتی متر برف در مناطق جلگه ای و ۸۰ تا ۱۰۰ سانتی متر در ارتفاعات خبر داد و از شهروندان خواست، مراقب یخ زدگی کنتورهای آب باشند.

محمد کرم زادگان معاون شهردار آستارا نیز با اعلام پایان پاکسازی انهار و شبکه های آب و هرس درختان معابر عمومی، از تامین ۲۰ تن نمک و آمادگی ۲۰ دستگاه لودر، گریدر، کامیون و آتش نشانی برای بحران برف خبر داد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و با هزار و ۲۰۰ میلیمتر بارش در سال، جزو پربارش ترین مناطق ایران است.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نابودی 40 هکتار از اراضی تالاب انزلی در آتش طمع سودجویان