کمک‌های بافق به زلزله زدگان شهر «سی سخت» شهرستان دنا ارسال شد


کمک‌های بافق به زلزله زدگان شهر «سی سخت» شهرستان دنا ارسال شد

ایرنا - یزد - یک شرکت معدنی شهرستان بافق از توابع استان یزد کمک‌های غیرنقدی به ارزش 250 میلیون تومان روز سه‌شنبه به شهر زلزله زده « سی سخت» مرکز شهرستان دنا از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد ارسال کرد.

مدیر روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران -بافق امروز به خبرنگار ایرنا گفت: این محموله شامل پتو و اقلام غذایی مانند برنج، روغن، ماکارونی، حبوبات، بسته های بهداشتی و کنسروست.

سیدمصطفی فخری ارسال این محموله را با هدف همدردی با مردم زلزله زده و کمک به آسیب دیدگان ذکر کرد و افزود: این اقدام در چارچوب انجام مسوولیت‌های اجتماعی این واحد تولیدی برای کمک به هموطنان زلزله زده انجام شد.

کمک‌های بافق به زلزله زدگان شهر «سی سخت» شهرستان دنا ارسال شد

وی ابراز امیدوری کرد که این کمک‌ها با حمایت صندوق بازنشستگی فولاد کشور تا زمان رفع نیاز مردم منطقه یادشده ادامه یاید تا حدوی از درد و آلام آسیب دیدگان از زلزله کاسته شود.

وی اضافه کرد: در راستای همین مسوولیت‌ اجتماعی، تحویل یک دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتری، راه اندازی سومین اتاق عمل ارتوپدی به ارزش ۳.۳ میلیارد تومان برای رفاه حال مردم در بیمارستان بافق انجام شد که دوم اسفند ۹۹ مورد استفاده قرار گرفت.

به گفته فخری، کمک ۲ میلیارد تومانی به ساخت بیمارستان ۹۶ تختخوابی بافق از دیگر کمک‌های شرکت یادشده به حوزه بهداشت و درمان شهرستان است، ضمن اینکه ۱۷ هزار عدد ماسک نیز به این واحد اهدا شد که ۱۵ هزار عدد سه لایه و بقیه ماسک N۹۵ است.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر، ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه چهارشنبه شب هفته گذشته، ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند.

تعداد ۶ هزار نفر در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق ( وابسته به وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی) مشغول به کار هستند که با احتساب بازنشستگان و خانواده های آن‌ها حدود ۷۵ درصد مردم این شهرستان به نوعی وابسته به این شرکت هستند.

علاوه بر ده‌ها معدن کوچک و بزرگ سنگ آهن، فسفات آسفوردی، سرب و روی، اورانیوم ،سنگ های زینتی و شن و ماسه از دیگر معادن فعال منطقه محسوب می‌شود که جمعا افزون بر ۱۰ هزار نفر در این واحدهای معدنی به کار اشتغال دارند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول