500 یادواره طرح لاله‌های روشن در خراسان جنوبی برگزار شد


500 یادواره طرح لاله‌های روشن در خراسان جنوبی برگزار شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: سال تحصیلی جاری بیش از 500 یادواره شهید در طرح ملی لاله‌های روشن در این استان برگزار شده است.

محمدعلی واقعی روز سه‌شنبه در نشست مشترک شورای معاونین اداره کل و مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان خراسان جنوبی که با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش همچنین مدیران، معاونان و مربیان تربیتی مدارس در شبکه شاد برگزار شد، افزود: حدود هزار مدرسه در این زمینه فعالیت بیشتری داشتند و در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برنامه تکریم و تجلیل خانواده شهدا را در دستور کار داریم که در تمامی شهرستان‌ها از خانواده ایثارگران و شهدا سرکشی می‌شود.

وی توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز بین دانش‌آموزان را از دیگر اقدامات حوزه پرورشی ذکر کرد و گفت: نماز جماعت قبل از شیوع کرونا در بیش از هزار و ۶۰۰ مدرسه استان با حضور روحانیون، ائمه جمعه و جماعات برگزار می‌شد.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش استان در راستای ترویج و گسترش فرهنگ نماز بین دانش‌آموزان، اجرای طرح بانگ اذان در تمامی مدارس استان و استفاده از ظرفیت شبکه شاد است.

وی افزود: آموزش و پرورش خراسان جنوبی موفق به کسب رتبه نخست اقامه نماز در میان دستگاه‌های اجرایی استان شده است.

واقعی گفت: در رابطه با توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیز نشست و همایش‌های متعدد همچون دختران آفتاب و نگین خانم برگزار شده و اکثر همکاران در زمینه‌های مسایل اعتقادی با توجه به ماهیت انقلابی بودن پیشگام هستند و با وجود اینکه آموزش‌ها غیرحضوری است، فعالیت‌های خوبی را شاهد هستیم.

همچنین در این نشست از غلامحسین نارمنجی ‌به عنوان پیشکسوت امور پرورشی خراسان جنوبی تجلیل و اپلیکیشن شهدای دانش‌آموز فرهنگی، اپلیکیشن گام دوم انقلاب و طرح جامع توسعه اردوگاه ملی ولایت با حضور «علیرضا کاظمی» معاون وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش شامگاه دوشنبه وارد بیرجند شد و بازدید از چند مدرسه و مرکز آموزشی، نشست مجازی با مدیران مدارس، رونمایی از چند طرح و افتتاح اردوگاه گزند شهرستان درمیان از برنامه‌های این سفر ۲ روزه است.

وی امروز در نشست مشترک شورای معاونین اداره کل و مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان خراسان جنوبی شرکت کرد که مدیران، معاونان و مربیان تربیتی مدارس نیز از طریق شبکه شاد در این نشست حضور داشتند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد نوزاد | گلچین زیباترین متن تبریک تولد نوزاد پسر و دختر