ممنوعیت خرید و فروش گونه‌های گیاهی و جانوری در خراسان جنوبی


ممنوعیت خرید و فروش گونه‌های گیاهی و جانوری در خراسان جنوبی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، خرید و فروش گونه‌های گیاهی و جانوری وحشی را در این استان ممنوع اعلام کرد و گفت: با عرضه‌کنندگان و فروشندگان غیرقانونی گونه‌های جانوری و گیاهی برخورد قاطع و قانونی می‌شود.

حسن اکبری، امروز چهارشنبه ۶ اسفند به رسانه‌های گروهی اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن روزهای پایانی سال و افزایش خرید و فروش برخی حیوانات وحشی در این ایام، متاسفانه افراد فرصت‌طلب و سودجو در کنار فروش ماهی قرمز، اقدام به عرضه و فروش غیرمجاز گونه‌های جانوری از جمله سمندر لرستانی، لاک‌پشت، مار و برخی گونه‌های گیاهی مهاجم مانند سنبل آبی می‌کنند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: با توجه به ممنوعیت قانونی نگهداری، حمل، عرضه، خرید، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا کشته و اجزای آنها، در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه ضمن توقیف حیوانات و رهاسازی آنها در طبیعت، با افراد خاطی براساس قوانین و مقررات به شدت برخورد می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: گشت و نظارت مستمر توسط ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان از مراکز خرید و فروش ماهی قرمز و پرنده فروشی‌ها انجام می‌شود.

وی از عموم مردم نیز خواست از خرید جانوران وحشی که عمدتا گونه‌های در معرض خطر انقراض هستند، خودداری کنند.

اکبری درباره گشت‌های نوروزی محیط‌بانان گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است تا محیط‌بانان به صورت شبانه‌روزی در ایام نوروز در مناطق استان حضور یابند و به راهنمایی و در صورت نیاز هشدار بپردازند همچنین در صورت مشاهده تخلف برخورد قاطع خواهند داشت.

وی یادآور شد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی به ویژه خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی، گزارش خود را برای پیگیری به ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها اعلام کنند.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ابتلای دو مورد محتمل به کرونای انگلیسی در خراسان جنوبی