امید به زندگی؛ از زمین تا کهکشان


امید به زندگی؛ از زمین تا کهکشان

تهران – ایرنا –   «هیالی ارسنوئکس» (Hayley Arceneaux) زن 29 ساله آمریکایی که سال ها با سرطان استخوان دست و پنجه نرم کرده و بر آن فائق آمده، اکنون بعنوان جوان ترین آمریکایی، قرار است راهی فضا شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر افزود: ارسنوئکس ۲۹ ساله که در بیمارستان «سنت جاج چیلدرن» (St. Jude children) تحت مداوا قرار گرفته بود، اکنون پس از بهبودی از این بیماری یکی از چهار عضو سفر فضایی «اینسپریشن -۴» (Inspiration ۴) خواهد بود که قرار است در اکتبر ۲۰۲۱(مهر۱۴۰۰) راهی فضا شود.

امید به زندگی؛ از زمین تا کهکشانهیالی ارسنوئکس نخستین، ۲۹ ساله، نخستین فرد رها یافته از سرطان خواهد بود که راهی فضای می شود

بنابراین گزارش، اینسپریشن-۴ که قرار است توسط فضاپیمای «اسپیس ایکس دراگون» در مدار پایین زمین در اکتبر ۲۰۲۱ پرتاب شود، دارای چهار صندلی است که تمامی آنها را «جارد ایزاکمن» (Jared Isaacman) یک میلیاردر که خلبان جنگنده آمریکای است خریداری کرده است.

دراین ماموریت ایزاکمن خود به همراه «رافائل وینر» (Raffle winner) خلبان این فضاپیما هدایت آن را برعهده خواهند داشت، این سفر فضایی که چند روز طول خواهد کشید نخستین سفر فضایی است که تمامی سرنشینان آن افراد عادی و غیر فضانورد خواهند بود.

بنابراین گزارش نفر چهارم از این گروه قرار است دریک برنامه تلویزیونی تحت عنوان «شارک تانک» (Shark Tank) انتخاب شود.

امید به زندگی؛ از زمین تا کهکشان

سی ان ان گزارش داد: زمانی که از ارسنوئکس که خود وی از کارکنان درمانی بیمارستان سنت جاج چیلدرن می باشد درباره پیشنهاد رفتن به فضا سوال شده آن را باور نداشته است.

وی به این شبکه خبری آمریکایی گفت: من بواقع انتظار چنین امری را نداشتم، حتی به علت محرمانه بودن این ماموریت از آن هیچ اطلاعی نداشتم.

سی ان ان افزود: اکنون با پذیرفتن این ماموریت، ارسنوئکس جوان ترین فرد آمریکایی، نخستین فرد نجات یافته از سرطان راهی فضا خواهد شد.

این رسانه آمریکایی در ادامه گزارش داد: وی در سن ۱۰ سالگی متوجه نوعی سرطان استخوان در ناحیه زانو خود شده و تا کنون با این بیماری که برای وی محدودیت های بسیاری موجب شده بود به نبرد پرداخته است.

بنابراین گزارش این سفر فضایی که از اواخر سال گذشته میلادی در دست بررسی بود برای نخستین بار در اول فوریه ۲۰۲۱ از سوی اسپیس ایکس ماموریت آن که قرار است در شش ماه دوم سال جاری انجام شود، اعلام شد.

هرچند جزئیات این سفر فضایی هنوز مشخص نیست اما این فضاپیما قرار است توسط راکت ماهواره بر «فالکون۹» از مرکز فضایی کندی در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ پرتاب شده و پس از پایان ماموریت در اقیانوس اطلس بدرون آب فرود آید.

**۱۳۰۲**


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عراق سد بزرگی بر روی شط العرب می‌سازد