اردوی راهیان نور دانش آموزی ایلام مجازی برگزار می شود


اردوی راهیان نور دانش آموزی ایلام مجازی برگزار می شود

ایلام - ایرنا - مسوول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: اردوی راهیان نور دانش آموزی در روزهای 19 و 20 اسفندماه به صورت مجازی در یادمان های این استان برگزار خواهد شد.

سرهنگ عارف یاسمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اردوی مجازی در بستر برنامه شاد و طی تفاهم نامه سپاه با آموزش و پرورش و به عنوان یک کار درسی برگزار می شود.

وی افزود: این نرم افزار که در بستر برنامه شاد قرار می گیرد به صورت آنلاین و آفلاین است که مناطق عملیاتی جبهه میانی، جنوب و جنوب غرب را در بر می گیرد.

یاسمی یادآور شد: در این نرم افزار تصاویر مستندی از پنج منطقه عملیاتی قلاویزان، قرارگاه امیرالمومنین(ع) و شرهانی در استان ایلام و شلمچه و اروندرود در استان خوزستان گنجانده شده است.

وی اضافه کرد: فیلم برداری از این مناطق ۱۵ روز طول کشید و ۶۰ درصد مناطق عملیاتی استان ایلام و ۴۰ درصد مناطق جنگی خوزستان را در برگرفته است.

وی ادامه داد: این برنامه علاوه بر اینکه در شاد بارگذاری می شود، در پیام رسان های داخلی نظیر سروش و ایتا نیز برای دسترسی عموم مردم جانمایی می شود.

وی گفت: اردوی راهیان نور مجازی برای دیگر دانش آموزان سایر نقاط کشور نیز ارسال می شود تا به عنوان یکی از دروس تحصیلی برای آنها مورد استفاده قرار گیرد.

یاسمی افزود: دانش آموزان بعد از مشاهده این برنامه نظرات، دیدگاه ها و دلنوشته های خود را به عنوان یک محتوای درسی بیان می کنند.

به گزارش ایرنا، با شیوع ویروس کرونا از اسفند سال گذشته برنامه های اردویی راهیان نور تعطیل و اردوها و زیارت های مجازی جایگزین سفر حضوری به این مناطق شد.

شرهانی، قلاویزان، میمک، سه راهی جندالله و قرارگاه حضرت امیرالمومنین (ع) در بانروشان از جمله مناطق عملیاتی و یادمان های زیارتی استان ایلام هستند.

استان ایلام در زمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بیش از سه هراز شهید و ۱۱ هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده را تقدیم کرد که نسبت به جمعیت بیشترین ایثارگر کشور را به خود اختصاص داده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...