دانشگاه جندی شاپور دزفول میزبان اجلاس سمپوزیوم دانشگاه‌های اکو شد


دانشگاه جندی شاپور دزفول میزبان اجلاس سمپوزیوم دانشگاه‌های اکو شد

دزفول- ایرنا- رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول با بیان اینکه این دانشگاه برای میزبانی اجلاس سمپوزیوم دانشگاه‌های اکو دعوت به همکاری شده است گفت: هدف از این میزبانی آشنایی دانشگاه‌های 10 عضو اکو با میراث فرهنگی ایران است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول محمدرضا عصاری روز پنجشنبه افزود: باتوجه به اینکه دانشگاه های ۱۰ کشور عضو اکو قرابت های فرهنگی و اشتراک زیادی باهم دارند، هدف از این نشست ایجاد فرصت برای نزدیک شدن کشورهای عضو اکو، هم افزایی و تجمیع ظرفیتهای این کشورها است.
وی گفت: یکی از نکاتی که می تواند محور همدلی، هماهنگی و همراهی دانشگاه های عضو اکو باشد، این است که دانشگاه جندی شاپور باستان با قدمت یکهزار و ۷۵۰ سال در اقلیم اکو می باشد که طبیعتا این یکی از نقاط مشترک قوی بین دانشگاه ها است.
رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول گفت:در این نشست ریاست دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول به نمایندگی از دانشگاه باستانی جندی شاپور و همچنین روسای دانشگاه های ۱۰ کشور عضو اکو برای شرکت در افتتاحیه سومین کنگره جندی شاپور دعوت به عمل آمد.
عصاری افزود: همراهی و همکاری دانشگاه های ۱۰ کشور عضو اکو به دلیل اشتراکات فرهنگی می تواند دستاوردهای بسیار خوبی داشته باشد که امیدواریم در آینده بتوانیم این بستر را برای فعالیت مشترک این دانشگاه ها در دانشگاه جندی شاپور فراهم کنیم.
عصاری اظهارداشت: نشست سمپوزیوم دانشگاه های عضو اکو امروز پنجشنبه ۱۴ اسفندماه به میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می شود.

دانشگاه جندی شاپور دزفول و موسسه فرهنگی اکو اخیرا به منظور گسترش فعالیت‌های فرهنگی و علمی، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

دانشگاه جندی شاپور کهن ترین دانشگاه جهان با قدمت بیش از۱۷۵۰ سال، سال ۲۰۱۷ میلادی در فهرست رویدادهای جهانی یونسکو به ثبت رسید.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تشکیل پرونده برای 3 مرکز اخذ سپرده در دزفول / کاهش آمار جرائم خشن