گسترش کرونای انگلیسی در کرمانشاه/ شمار مبتلایان شناسایی شده به 6 نفر رسید


گسترش کرونای انگلیسی در کرمانشاه/ شمار مبتلایان شناسایی شده به 6 نفر رسید

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: 6 مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در استان شناسایی شده که یک نفر جان خود را از دست داده است.

به گزارش خبرآنلاین از کرمانشاه ابراهیم شکیبا اظهار داشت: در آزمایشات انجام شده در آزمایشگاه‌های معاونت بهداشتی کرمانشاه، تعداد ۶ بیمار مبتلا به گونه جهش یافته کرونا موسوم به کرونای انگلیسی در استان کرمانشاه شناسایی شد.

وی عنوان کرد: در بررسی‌های انجام شده از اطرافیان نخستین بیمار مبتلا به این نوع ویروس، مشخص شد که دو فرزند ۱۲ و ۱۹ ساله این خانم نیز به کرونای انگلیسی مبتلا هستند.

شکیبا گفت: فرد دیگر مردی ۵۳ ساله و گیلانغربی بوده که ساکن بندر امام خمینی(ره) است و برای مراسم خاکسپاری یکی از بستگانش به گیلانغرب مراجعه کرده است.

وی افزود: دیگر مبتلا، مردی ۵۱ ساله و از کارکنان بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی است که سابقه مسافرت نداشته و در تماس با مراجعان مرکز محل کار خود به این ویروس مبتلا شده است که این خود زنگ خطر مهم تری است و نشان دهنده گسترش ویروس در میان مردم است.

شکیبا عنوان کرد: خانمی ۳۹ ساله اهل کرمانشاه دیگر فرد شناسایی شده بوده که سابقه مسافرت سه روزه به سرابله ایلام داشته و دارای علائم شبیه سرماخوردگی شده و پس از چند روز مراجعه کرده و در حالی که هیچ بیماری زمینه‌ای نداشته است، پس از بستری در یکی از بیمارستان‌های شهر،خیلی سریع وارد وخامت اوضاع شده و متأسفانه جان خود را از دست داد.

شکیبا گفت: تمام افراد در معرض تماس مستقیم این افراد از جمله خانواده، همکار، همسایه و غیره رهگیری شده و اقدامات لازم برای همه آنان در حال اجرا است.

وی افزود: گسترش و چرخش ویروس انگلیسی در کرمانشاه برای همه ساکنان استان، هشدار و اعلام خطر بوده و لازم است با تشدید مراقبت‌های بهداشتی هرچه سریعتر خود را از معرض ابتلا به این گونه ویروس نجات دهند.

46

کد خبر 1493500

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شکسته شدن رکورد بیشترین پرواز به کیش در آبان 1400