تحول در صنعت موتورسیکلت سازی ایران در حال شکل‌گیری است


تحول در صنعت موتورسیکلت سازی ایران در حال شکل‌گیری است

عصر خودرو- معاون دفتر صنایع خودرو نیرو محرکه در وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تحول در صنعت موتورسیکلت‌سازی در حال شکل‌گیری است و تولیدکنندگان به سمت تنوع محصول و برندهای معتبر جهانی سوق پیدا کرده‌اند و ما امروزه تنوع این محصول را در شهر تهران مشاهده می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، عزیزاله گودرزی روز سه شنبه در نشست خبری همگرایی قطعه سازان و صنعتگران برای تولیدات ملی که با حضور اصحاب رسانه در شرکت کویر موتور برگزار شد افزود: در یک دوره تولیدکنندگان با برندهای معتبر موتورسیکلت سازی کار می کردند و در دوره ای این فرهنگ عوض شد و اکنون برندهای جدید از شرق آسیا تا اروپا در این صنعت مشاهده می شود.

وی با بیان اینکه هم اینک به سمت خوداتکایی در حرکت هستیم، ادامه داد: مسائل ارزی بار سنگینی بر دوش سازندگان گذاشته که این می تواند یک نقطه مطلوب برای اقتصاد کشور باشد.

گودرزی اضافه کرد: با توجه به گرانی نرخ ارز برای ما به صرفه است که بر روی بومی سازی مواد اولیه سرمایه گذاری کنیم و از برندهایی معتبر یا از دانش مهندسی که جوانان به آن دسترسی پیدا کرده اند برای ساخت داخل بهره گیریم.

به گفته وی سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت بوم سازی مواد اولیه و تولیدات داخلی است که علاوه بر خوداتکایی در بومی سازی باعث توسعه اشتغال و جلوگیری از خروج ارز از کشور می‌شود.

معاون دفتر صنایع خودرو نیرو محرکه در وزارت صنعت،معدن و تجارت گفت: در آینده استفاده از این وسیله نقلیه برای همه افراد حتی خانم ها به یک فرهنگ تبدیل می شود و آنها می توانند با هزینه و صرف وقت کمتری به امور زندگی خود بپردازند.

گودرزی با بیان اینکه سیاست سازمان صمت بیشتر در تنوع محصول، ساخت داخل و همکاری با برندهای جهانی است تا این صنعت به صورت پایدار برای مردم نهادینه شود، اضافه کرد: در آینده نزدیک به یک خوداتکایی نسبی دست می یابیم و با توسعه شرکت ها و در دسترس بودن بخش خدمات پس از فروش، نگرانی مردم در خصوص خدمات دهی و قطعات اصلی موتورسیکلت برطرف می شود.

حمایت از تولید معنای واقعی نداشته است

محمد خادم منصوری رئیس اتحادیه فروشندگان موتور سیکلت و دوچرخه نیز در این جلسه گفت: همیشه در کشور برای تولید مشکل وجود داشته، حمایت ها کم بوده و حمایت از تولید معنای واقعی خود را نداشته است.

دانلود با کیفیت


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قیمت تارا به‌روز شد + جدول