بوستان روستای جزن دامغان افتتاح شد


بوستان روستای جزن دامغان افتتاح شد

سمنان- ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان از افتتاح بوستان روستایی در روستای جزن، در هفته منابع طبیعی امسال خبر داد.

علی اکبر عباسی راد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: بوستان روستایی روستای جزن از توابع بخش مرکزی و در شرق شهر دامغان، با هدف توسعه فضای سبز و ترویج فرهنگ منابع طبیعی ایجاد شد.

وی اضافه کرد: این بوستان روستایی با حضور اهالی منطقه، دهیار، اعضای شورای روستا، بسیجیان و کارکنان اداره منابع طبیعی دامغان افتتاح شد.

عباسی راد تصریح کرد: بوستان روستای جزن در زمینی به مساحت ۲ هکتار ایجاد شد که بیش از ۱۰۰ نهال شامل گونه های سرو، سنجد، زیتون تلخ و کاج، در آن غرس شد.

وی افزود: اقدامات زیربنایی شامل تسطیح اراضی، زیرسازی فضا، خاکبرداری و آماده سازی محیط، توسط دهیاری و اهالی روستا انجام شد.

عباسی راد خاطر نشان کرد: توسعه و ایجاد بوستان‌های روستایی به صورت جدی در دستور کار قرار دارد که پس از شکست کرونا، برنامه‌ریزی لازم برای ایجاد این فضاهای سبز انجام می‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت:طی سال گذشته، ۶ بوستان روستایی در شهرستان در زمینی به مساحت ۱۱ هکتار ایجاد شد.

به گزارش ایرنا، در تقویم جمهوری اسلامی ۱۵ تا ۲۱ اسفند به عنوان هفته منابع طبیعی و آبخیزداری نام‌گذاری شده است.

تعداد ۶۰ هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی در شهرستان دامغان در حال توزیع و غرس است.

روستای جزن از جمله روستاهای بخش مرکزی است که در هشت کیلومتری شمال شرقی شهرستان دامغان واقع شده است و طبق سرشماری سال ۹۵، یکهزار و ۸۱۸ نفر جمعیت دارد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اعمال محدودیت‌های یک‌هفته‌ای در استان سمنان/ تعطیلی مشاغل پرخطر