240 میلیون تومان برای آزادی 30 زندانی در انزلی جمع آوری شد


240 میلیون تومان برای آزادی 30 زندانی در انزلی جمع آوری شد

رشت- ایرنا- مدیر کل زندانهای استان گیلان از جمع آوری 240 میلیون تومان برای آزاد سازی 30 زندانیان در انزلی خبر داد .

به گزارش ایرنا، رضا محمدی اصل روز چهارشنبه در جلسه هم اندیشی و پویش آزادی زندانیان در انزلی افزود : برای اولین بار در کشور ۳۰ زندانی آزاد شده این ستاد در یکی از کارخانه های شهرک صنعتی انزلی مشغول به کار خواهند شد.

وی تاکید کرد : علاوه بر کمک های جمع آوری شده از محل ستاد دیه خیرین انزلی تمام زندانیان با جرائم زیر ۵۰ میلیون تومان را آزاد خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد از کسانی که امروز در زندانهای این استان زندانی هستند بیکار و یا افرادی هستند که شغل کاذب دارند، تصریح کرد : امسال با کمک ستاد دیه استان گیلان ۳۶۱ نفر و با کمک خیرین ۴۰۰ نفر از زندانیان آزاد شدند.

محمدی گفت : برای آزادی این زندانیان ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ستاد دیه و ۲۰۰ میلیون تومان از محل کمک های خیرین پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در راستای انتقال زندانها به خارج از محدوده شهرها و براساس ماده ۱۱۳ که اجازه فروش و یا تهاتر ساختمانها و دارایی های را به اداره زندانها می دهد مسئولان شهرستانی مساعدت لازم را برای تعیین تکلیف زندان انزلی داشته باشند تا این زندان به خارج از شهر منتقل شود.

رییس اداره زندان انزلی نیز از نماینده مردم انزلی خواست در مجلس برای قوانینی از قبیل مهریه بازنگری صورت گیرد .

شادمان احمدی نژاد با بیان اینکه برای آزادی زندانیان و خالی کردن زندان انزلی از زندانی به ۱۵ میلیارد تومان نیاز است ،خاطر نشان کرد: زندان انزلی به جایی تبدیل کنیم که زندانیان آسیب کمتری ببینند و به وقت خروج از زندان آموزش های مهارتی و زندگی لازم را دریافت کرده باشند تا زندگی بهتری برای خود و خانواده ایجاد کنند.

سرهنگ پاسدار مهدی صفاتی فرمانده سپاه ناحیه انزلی نیز گفت : در ادامه طرح مواسات و کمک مومنانه و برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد هفته گذشته ۱۵۰ بسته معیشتی هریک به ارزش ۴۵۰ میلیون ریال بین خانواده زندانیان جرائم غیرعمد توزیع شد.

این جلسه با مشارکت دادگستری، امور زندانها و خیران انزلی برگزار شد .


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دستگیری شکارچیان شوکا در سیاهکل