جشنواره تئاتر نهال میاندوآب‌ با شناخت نفرات برتر پایان یافت


جشنواره تئاتر  نهال  میاندوآب‌ با شناخت نفرات برتر پایان یافت

مهاباد- ایرنا- نخستین جشنواره تئاتر نهال میاندوآب‌ پس از رقابت 2 روزه هشت گروه هنری با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب‌ روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این جشنواره با شرکت هشت گروه هنری در قالب ۱۲ اثر با موضوع آسیب‌های اجتماعی به مدت ۲ روز در مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: با تشخیص هیات داوران در بخش طراحی لباس، نسرین پهلوانیان به عنوان طراح لباس نمایش "محاق" و صفیه قاسمی طراح نمایش "ستاره‌ها به همه چشمک می‌زنند" حایز رتبه شناخته شدند.

محمود نیک‌مرام با بیان اینکه در بخش طراح صحنه نیز فرزاد درویشی از نمایش "محاق" با اهدای لوح، مورد تجلیل قرار گرفت، افزود: در زمینه موسیقی نیز هیات داوران با قدردانی از موسیقی در نمایش "محاق"، کمال آزادی از نمایش "دریا را برای من بیاور" برگزیده این بخش انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه هیأت داوران در بخش بروشور، نور و پوستر نمایش‌ها انتخابی نداشت، اضافه کرد: در بخش بازیگری مرد، مهدی فرج‌پور از نمایش "دریا را برای من بیاور" و اسماعیل مشکینی از نمایش "شب و گربه زیر طاقی" سوم مشترک و سعید زینالی از نمایش "محاق" و علی علی‌کرمی از نمایش "شب گربه زیرطاقی" دوم مشترک شده و بازیگر اول مرد انتخاب نشد.

وی گفت: در انتخاب بازیگران برتر زن، آیلار پورمختار از نمایش "محاق" مقام سوم و زینب خیرالهی و اکرم قاسمی از نمایش "ستاره‌ها به همه چشمک می‌زنند" مقام دوم را کسب کردند.

وی ادامه داد: همچنین مقام اول بازیگر زن به خاطر انعطاف در نقش و شناخت اتمسفر صحنه و شخصیت‌ها به مهسا محمدزاده از نمایش "محاق" تعلق گرفت.

جشنواره تئاتر "نهال" میاندوآب‌ با شناخت نفرات برتر پایان یافت

وی با بیان اینکه در بخش کارگردانی نیز تورج خدایی کارگردان نمایش "شب و گربه زیر طاقی" مقام سوم را کسب کرد، افزود: داریوش ملک‌پور کارگردان نمایش "ستاره‌ها به همه چشمک می‌زنند" و سینا درویشی کارگردان نمایش "محاق" حایز کسب مقام دوم شدند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب‌ با بیان اینکه هیأت داوران در تعیین مقام اول کارگردانی انتخابی نداشت، اظهار داشت: در بخش نویسندگی نیز هیات داوران به منظور تشویق و تقویت نمایشنامه نویسی در آذربایجان غربی بدون اولویت اسماعیل کریمی نویسنده نمایش "بیگانه‌ از خاک" و معصومه نوروزی نویسنده نمایش "دریا را برای من بیاور" و علیرضا بابایی نویسنده نمایش "هویت نامعلوم" را حایز تقدیر دانستند.

جشنواره تئاتر "نهال" میاندوآب‌ با شناخت نفرات برتر پایان یافت

آثار با ۲ نوع نمایش شامل صحنه‌ای و خیابانی در این جشنواره شرکت داشتند.

در میاندوآب هشت گروه هنری با ۸۰ نفر هنرمند در عرصه تئاتر فعالیت دارد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

20 متن و پیام تبریک تولد پسرم