ملاقات با فورد 1949 در ایران


ملاقات با فورد 1949 در ایران

پس از جنگ جهانی دوم، فورد خودرویی را با ویژگی‌هایی چون طراحی مدرن نسبت به زمان خود، سادگی الگوها نظیر گلگیرهای یکپارچه، صرفه‌جویی در مواد، شاسی نردبانی و سیستم تعلیق مستقل در جلو با نام فورد 1949 معرفی نمود. فضای زیاد و دل‌باز برای سرنشینان، پیشرانه‌های مقرون‌به‌صرفه جدید و استحکام ساختاری شاسی فولادی یکپارچه این … The post ملاقات با فورد 1949...

پس از جنگ جهانی دوم، فورد خودرویی را با ویژگی‌هایی چون طراحی مدرن نسبت به زمان خود، سادگی الگوها نظیر گلگیرهای یکپارچه، صرفه‌جویی در مواد، شاسی نردبانی و سیستم تعلیق مستقل در جلو با نام فورد ۱۹۴۹ معرفی نمود.

ملاقات با فورد 1949 در ایران

فضای زیاد و دل‌باز برای سرنشینان، پیشرانه‌های مقرون‌به‌صرفه جدید و استحکام ساختاری شاسی فولادی یکپارچه این خودرو را که مدل‌های متنوعی نیز داشت تبدیل به یک خودروی محبوب کرد. فورد در رقابت با شورولت و پلیموث، اولین سازنده‌ای بود که خودرویی مدرن را بعد از پایان جنگ روانه بازار کرد. رویکرد جدید در طراحی این خودرو بعداً به سایر سازندگان آمریکایی و حتی اروپایی مانند مرسدس، بورگوارد، ولوو و آستین نیز سرایت نمود.

ملاقات با فورد 1949 در ایران

در آن زمان گفته می‌شد که این خودرو قادر خواهد بود تا شرکت فورد را نجات دهد و البته همین گونه هم بود. این خودرو با موفقیت روبرو شد و فورد بیش از ۱/۱ میلیون دستگاه از آن را در طول کمی بیشتر از یک سال فروخت که بیشتر از رقبای دیگر آمریکایی آن بود.

ملاقات با فورد 1949 در ایران

امروز ما این فرصت را داریم که به تماشای یکی از معدود مدل‌های این خودرو در ایران بنشینیم. این فورد ۱۹۴۹ با اصالت اکنون در اختیار آقای مسعود جباری قرار دارد. واردکننده و خریدار نخست این خودرو جناب آقای پرویز رستگاری اهل کرمان و ساکن تهران بودند. سپس این خودرو در شهریور سال ۱۳۳۶ به آقای ایرج سروشیان که از خانواده‌های معروف زرتشتی کرمان هستند واگذار شد. با این حال یک ماه بعد این خودرو سر از گاراژ آقای احمد عزیزیان اهل و ساکن کرمان در آورد. سرانجام جناب آقای جباری با پیگیری و علاقه خود توانستند در سال ۱۳۹۷ این خودرو را به همراه یک بیتل کلاسیک از خانواده مرحوم عزیزیان خریداری نمایند. جالب اینکه بعد از این همه سال، خودروها روشن شده به سمت منزل جدید حرکت داده شدند.

این نسخه مجهز به موتور ۳.۷ لیتری شش سیلندر است که ۹۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. نشان فورد روی تمام شیشه‌ها به‌جز درب راننده که تعویض شده، حک شده است. مبلمان و چرم سقف و رودری ها و سیم‌کشی و اجزای دیگر نیز کاملاً سالم می‌باشند.

ملاقات با فورد 1949 در ایران

خوشبختانه این خودرو بعد از حدود ۷۰ سال هنوز سالم و با قطعات فابریک خود سرپا و جذاب است که این نشان از دقت در نگهداری آن می‌باشد.

با سپاس از آقای مسعود جباری عزیز، از شما مخاطبان نیز درخواست می‌کنیم درصورت داشتن خودروهای کلاسیک و سالم تصاویر و اطلاعات آن را برای ما ارسال فرمایید.

[دانلود ویدئو]

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

هاچبک کراس سایپا آریا، خودرویی جدید اما فراموش شده + عکس