733 هکتار از اراضی ملی جنوب کرمان رفع تصرف شد


733 هکتار از اراضی ملی جنوب کرمان رفع تصرف شد

جیرفت - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از رفع تصرف 733 هکتار از زمین‌های ملی هفت شهرستان جنوبی این استان طی سال جاری خبر داد.

سرهنگ خانباز امیرافضلی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ارزش ریالی زمین های رفع تصرف شده را طبق برآورد کارشناسان ۱۴۶میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این اراضی از ابتدای سال جاری تاکنون به دولت برگشت داده شدند.

وی ضمن قدردانی از مجموعه قضایی و انتظامی و مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان، اظهار داشت: با هماهنگی های انجام شده این زمین‌ها از دست افراد سودجو خارج شد.

امیر افضلی بیشترین اراضی رفع تصرف را متعلق به شهرستان جیرفت دانست و از برخورد قاطع با هرگونه زمین‌خواری در جنوب کرمان خبر داد.

وی هرگونه زمین‌خواری را بر اساس مواد ۶۹۰ تا ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی جرم دانست و گفت: علاوه بر رفع تصرف، فرد متجاوز به حبس و پرداخت خسارت محکوم می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان خواستار مشارکت بیشتر مردم با این یگان شد و گفت: حفظ منابع طبیعی نیازمند مشارکت همه مردم و مسئولان است.

سرهنگ امیرافضلی گفت: مردم گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف زمین‌های ملی، قاچاق گیاهان دارویی و حفر چاه غیر مجاز را از طریق تماس با شماره ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، یک سوم پهناورترین استان کشور را با هفت شهرستان و جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چگونه سوانح هوایی سرنوشت سیاسی کشورها را تغییر داد؟