ارائه خدمات بنیاد نخبگان در سامانه «سینا»


ارائه خدمات بنیاد نخبگان در سامانه «سینا»

رئیس بنیاد نخبگان لرستان گفت: تمام خدمات بنیاد ملی نخبگان به صورت آنلاین و در قالب یک سامانه‌ای تحت‌عنوان «سینا» در دسترس قرار دارد.

حمزه امیری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تمام تسهیلات و حمایت‌هایی که بنیاد ملی نخبگان دارد به صورت آنلاین و در قالب یک سامانه تحت‌عنوان «سینا» قابل پیگیری است.

وی ادامه داد: تمام کسانی که احساس می‌کنند شرایط استعداد برتر یا نخبه بودن را دارند، می‌توانند وارد سامانه شده و براساس شرایط دسته‌بندی شده ثبت‌نام کرده و حوزه‌ای که احساس می‌کنند حائز شرایط دریافت تسهیلات هستند را انتخاب کنند.

امیری عنوان کرد: پرونده افرادی که ثبت‌نام کردند بررسی اولیه و مدارک بارگذاری شده راستی آزمایی و امتیاز داده می‌شود، اگر فردی که ثبت نام و اطلاعات را بارگذاری کرده امتیازات لازم را بیاورد می‌تواند مشمول تسهیلات و حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان شود.

رئیس بنیاد نخبگان لرستان افزود: این حمایت‌ها در حوزه‌های دانشجویی، فارغ‌التحصیلان دانشجویی، مخترعین، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، برگزیدگان ادبی و قرآنی و ... است.

وی بیان کرد: در بنیاد ملی نخبگان طی چند سال اخیر طرح «شهید احمدی روشن» اجرایی شده که در استان نیز در حال اجراست، طرح کارآمدی است که اعضای هیئت علمی و دانشجویانی که شرایط را دارند می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

امیری تصریح کرد: بنیاد نخبگان با مکاتباتی که داشته مسائل و مشکلات بخش‌های خصوصی و دولتی را احصاء کرده و به اساتیدی که ثبت نام کردند اطلاع رسانی می‌شود، و ممکن است که استادی یک مشکلی را ببیند که احصاء نشده است و برای آن یک راه حل خاص را مدنظر داشته باشد، آن‌را در قالب یک پروپوزال مطرح می‌کند و این مجموعه که برای رفع چالش‌های کشور وجود دارد در بین تمام دانشجویانی که مشمول حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان در سراسر کشور هستند، فراخوان داده می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان لرستان افزود: این طرح چند سالی است که در بنیاد ملی نخبگان اجرا شده و دست آوردهای خوبی نیز داشته است و در استان در حال اجراست که امیدواریم بتواند براساس رسالت تعریف شده حداقل در کمک به رفع چالش‌های کشور اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: در این طرح تنها دانشجویانی که از قبل عضو بنیاد ملی نخبگان باشند و یا جزء ۵ تا ۱۰ درصد اول دانشگاه‌های خودشان باشند می‌توانند مشارکت داشته باشند.

امیری با اشاره به این‌که در طرح شهید احمدی روشن، صرفاً هدف رفع چالش مربوطه نیست، عنوان کرد: بخشی از هدف این طرح بحث فرهنگ سازی است یعنی دانشجو به این باور برسد که در رفع یک چالش که در یک مجموعه وجود دارد می‌تواند کمک کند، کار تیمی را یاد می‌گیرند و تعاملات بین استاد و دانشجویان دانشگاه‌های مختلف ایجاد می‌شود که می‌تواند منشاء خوبی باشد.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

طرح نخبه‌پروری «رسا» در لرستان اجرا می‌شود