فراخوان حدود 3 میلیون خودروی فورد به خاطر ایربگ های تاکاتا


فورد حدود 3 میلیون دستگاه از خودروهای خود را که به باد کننده‌های ایربگ تاکاتا مجهز هستند فراخوان می‌کند. همان‌گونه که می‌دانید این باد کننده‌ها می‌توانند با گذشت زمان معیوب شده و پس از قرار گرفتن در معرض دماهای مختلف و رطوبت ناگهان منفجر شده و قطعات تیز را به سر و صورت سرنشینان پرتاب … The post فراخوان حدود 3 میلیون خودروی فورد به خاطر ایربگ های...

فورد حدود ۳ میلیون دستگاه از خودروهای خود را که به باد کننده‌های ایربگ تاکاتا مجهز هستند فراخوان می‌کند.

همان‌گونه که می‌دانید این باد کننده‌ها می‌توانند با گذشت زمان معیوب شده و پس از قرار گرفتن در معرض دماهای مختلف و رطوبت ناگهان منفجر شده و قطعات تیز را به سر و صورت سرنشینان پرتاب کنند. همین اتفاق تاکنون بارها رخ داده و منجر به مرگ و زخمی شدن افراد زیادی شده است.

فراخوان حدود 3 میلیون خودروی فورد به خاطر ایربگ های تاکاتا

البته فورد مدعی است پس از تحلیل داده‌ها به این نتیجه رسید که فراخوان برای کیسه هوای سمت راننده الزامی نیست و در آگوست ۲۰۱۷ گزارش این داده‌ها را به NHTSA فرستاد. هرچند NHTSA درخواست فورد برای عدم فراخوان را در ژانویه ۲۰۲۱ رد کرد بنابراین این خودروساز گفته به تصمیم آژانس ایمنی خودروهای آمریکا احترام گذاشته و اقدام به فراخوان این خودروها می‌کند.

فراخوان حدود 3 میلیون خودروی فورد به خاطر ایربگ های تاکاتا

حدود ۲.۶ میلیون دستگاه خودرو در ایالات‌متحده آمریکا، ۲۷۴۷۳۷ دستگاه در کانادا و ۴۶۰۷۸ دستگاه در کانادا شامل این فراخوان هستند. نمایندگی‌های فورد اقدام به تعویض باد کننده ایربگ سمت سرنشین خواهند کرد. این فراخوان شامل محصولات فیوژن مدل ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲، اِج مدل ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰، رنجر مدل ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱، لینکلن MKZ مدل ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲، MKX مدل ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ و مرکوری میلان مدل ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ می‌باشد.

فراخوان حدود 3 میلیون خودروی فورد به خاطر ایربگ های تاکاتا

فورد پس از دریافت اعلامیه‌ای از کمپانی لاستیک‌سازی کانتیننتال آمریکا اعلام کرد دومین فراخوان را نیز برای ۱۵۷۶۹ دستگاه خودرو در آمریکا، ۳۰۸۲ دستگاه در کانادا و ۱۳۸ دستگاه در مکزیک اعلام می‌کند. برخی مدل‌های اسکیپ ۲۰۱۹، F-150 مدل ۲۰۱۸ و F-250 و F-350 مدل ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ شاید به لاستیک‌هایی با مشخصات غیرمجاز مجهز باشند که این امر می‌تواند باعث خالی شدن ناگهانی باد لاستیک، ایجاد ترک در دیواره‌ها و… شود که این موضوع ریسک تصادف را بالا می‌برد.

در این مورد تکنسین‌های فورد اقدام به بررسی لاستیک‌ها و تعویض آن‌ها با نمونه‌های صحیح خواهند کرد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پورشه 911 لانزانته با پیشرانه پرقدرت فرمول یک رونمایی شد