26 تیم راهداری در سطح جاده‌های استان قزوین مستقر هستند


26 تیم راهداری در سطح جاده‌های استان قزوین مستقر هستند

قزوین - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: 26 تیم راهداری تا 20 فروردین ماه سال آینده به منظور حفظ و ایمنی جاده و کمک به شهروندان در سطح راه‌های ارتباطی استان مستقر خواهند بود.

جواد حق‌لطفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای طرح نوروزی امسال که از ۲۵ اسفند ماه جاری تا ۲۰ فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت، ۲۱۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در ۲۶ راهدارخانه و همچنین جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی استان مستقر هستند.

وی ادامه داد: آماده‌باش راهداران در سطح جاده‌های اصلی و فرعی در این موقع از فصل سال به خاطر شرایط جوی، ایمنی راه و همچنین موضوع کنترل ترافیک است.

وی، کنترل ناوگان حمل و نقل را نیز یکی دیگر از وظایف راهداری دانست و یادآور شد: ۳۰۰ نیروی راهدار برای طرح نوروزی در طول مدت اجرای آن در سطح راه‌های ارتباطی استان مستقر بوده تا در صورت نیاز خدمات لازم را به رانندگان و مردم ارایه دهند.

حق لطفی با بیان اینکه امسال سه دستگاه دوربین نظارت تصویری در سطح راه‌های استان اضافه شده است، تصریح کرد: در حال حاضر کنترل خودروها و ترافیک سطح جاده‌های این استان توسط ۲۹ دستگاه دوربین نظارت تصویری صورت می‌گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین خاطرنشان کرد: از شهروندان قزوینی درخواست داریم تا ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، با توجه به رنگ بندی شهرها و شیوع ویروس کرونا و نوع جهش یافته آن از سفر کردن به سایر مناطق کشور به طور جدی خودداری کنند و در خانه ماندن را اولویت کار خود قرار دهند.

استان قزوین دارای ۶ هزار و ۶۷۷ کیلومتر راه شامل ۲۱۷ کیلومتر آزادراه، ۳۲۸ کیلومتر بزرگراه، ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی، ۵۶۴ کیلومتر راه فرعی است و از نظر آزادراه‌ها نیز رتبه سوم کشور را دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جای هنر در مساجد قزوین خالی است