13 بازرس ناظر رعایت ضوابط بهداشتی در هتل‌های کیش هستند


13 بازرس ناظر رعایت ضوابط بهداشتی در هتل‌های کیش هستند

کیش - ایرنا - رییس جامعه هتلداران کیش گفت: 13 بازرس این این جامعه در ایام نوروز 1400 رعایت ضوابط بهداشتی در هتل‌های این جزیره را نظارت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، مسیح‌اله صفا روز یکشنبه با اشاره به حضور سه بازرس جامعه هتلداران که به تناوب تمام هتل‌های جزیره را رصد می‌کنند اظهار داشت: ۱۰ نیروی جدید نیز برای نظارت های بهداشتی استخدام شدند که با همراهی جامعه هتلداران، ناظر بر رعایت ضوابط بهداشتی در هتل‌های این جزیره هستند.

وی افزود: سال گذشته در پی شیوع وسیع ویروس کرونا، باوجود حضور گسترده مسافر در بعضی ایام حتی یک نفر در هتل‌ها به کرونا مبتلا نشده است، گفت: بالا بردن زمان سرویس‌دهی در رستوران‌ها در ساعات صبحانه و نهار، ضدعفونی مکرر میز و صندلی‌ها، و سرو و سرویس توسط کارکنان مراکز پذیرایی و هتل ها از جمله راهکارهای موثر در سلامت همگان است.

صفا میزان ساعت خالی ماندن هر اتاق را طبق مصوبه‌ی شورای سلامت کیش چهار ساعت اعلام کرد و گفت: زمان خالی نگاه داشتن اتاق‌ها گاهی به ۲۴ساعت هم رسیده و بعد از خروج هر مسافر، به طور کامل ضدعفونی می‌شود.

رییس جامعه هتلداران کیش، با اشاره به ضرورت کارشناسی و بررسی همه جوانب برای راه‌اندازی سامانه‌ای جهت اجاره‌ی خانه شبانه، گفت: پیش‌بینی جامعه‌ی هتلداران تکمیل ظرفیت ۱۰۰ درصدی اتاق‌ها در ایام نوروز بود اما با افزایش فعالیت خانه مسافرها ، این میزان به ۳۰ تا ۴۰ درصد رسیده و بر اقتصاد هتل‌داری تاثیر منفی خواهد داشت.

وی گفت: جزیره کیش در تدارک میزبانی بخشی از مسافران جام جهانی ۲۰۲۰ بوده و در صدد هستیم ۵۱ هتل فعال این جزیره را با بهره برداری از ۶۰ باب هتل در دست احداث به ۱۱۱ مورد برسانیم که انتظارمی رود با اعمال سیاست های حمایتی انگیزه فعالان بخش خصوصی برای سرعت بخشیدن به روند ساخت هتل ها حفظ شود.

صفا ضمن با اشاره به تلاش‌های شورای سلامت و کادر درمان، و ممنوعیت اجازه ورود خودرو به کیش در ایام نوروز برای کنترل مسافر و شیوه‌نامه‌های بهداشتی، یادآور شد: امکان کنترل کامل خانه‌ها و تضمینی برای برخورداری آنها از امکانات لازم و یا رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست.

وی با تاکید بر ظرفیت جزیره کیش برای تبدیل به قطب گردشگری در ایران و خاورمیانه، افزود: در صورت اسکان مسافر در خانه‌های شخصی، مواردی چون تغذیه و حمل‌ونقل نیز تحت‌ تاثیر قرار گرفته و نه‌تنها هتل‌ها و رستوران‌ها، بلکه آژانس‌ها و تاکسی‌ها هم هیچ اتتفاعی نمی‌برند.




انتخابات شوراهای دانش آموزی در 36 آموزشگاه کیش برگزار شد