435 مورد شکار غیر مجاز پرندگان در استان قزوین شناسایی شده است


435 مورد شکار غیر مجاز پرندگان در استان قزوین شناسایی شده است

قزوین - ایرنا - مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان قزوین گفت: 435 مورد شکار غیر مجاز پرندگان در سال 99 توسط یگان های محیط بانی در استان قزوین شناسایی شده است.

مهران شنتیائی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به عملکرد یک ساله اداره کل محیط زیست استان قزوین اظهار داشت: در طول سال ۹۹ این اداره کل اقدامات زیادی را در راستای حفاظت از محیط زیست استان انجام داده که یکی از مهم ترین این اقدامات در بحث یگان های محیط بانی بوده است.

وی افزود: در همین راستا یکی از چالش های اصلی اداره کل محیط زیست موضوع شکارچیان غیرمجاز است که در سال ۹۹ محیط بانان توانسته اند تعداد بالایی از این شکارها و سیدهای غیرمجاز را شناسایی کنند.

این مسوول گفت: در سال گذشته ۱۸۴ مورد صید غیر مجاز آبزیان که شامل گونه های سیاه پره و زرد ماهی می شود شناسایی شده است.

شنتیائی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۴۳۵ مورد شکار غیر مجاز پرندگان و ۱۲۳ مورد شکار غیر مجاز پستانداران شناسایی شده است، اضافه کرد: پرندگان شامل گونه هایی از جمله دلیجه،کبوتر چاهی،کبوتر جنگلی،سار،قمری،زاغی،کلاغ سیاه،زنبورخوار،کبک،اردک و فاخته و پستانداران شامل گونه هایی مانند کل و بز وحشی،روباه معمولی،گراز،خرگوش،تشی،آهو و قوچ و میش می شوند.

وی اظهار داشت: متاسفانه در سال گذشته ۹۹ مورد هم زنده گیری پرندگان توسط محیط بانان شناسایی شده که بیشتر در گونه های سهره طلایی،مرغ مینا،دلیجه،سارگپه،کبک،بلدرچین و دارکوب رقم خورده است.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان قزوین گفت: این شکارها در صورتی رقم خورده که بارها و بارها از سوی این اداره کل اطلاعیه هایی مبنی بر غیرمجاز بودن شکار در سال ۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا صادر شده ولی متاسفانه به هیچ کدام از این اطلاعیه ها توجهی نشده است.

استان قزوین دارای سه منطقه حفاظت شده و چهار منطقه شکار با تیراندازی ممنوع است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تولید سالیانه سه میلیون اصله نهال استاندارد در نهالستان‌های قزوی