محدویت‌های کرونایی در کیش به صورت قاطع اجرا شود


محدویت‌های کرونایی در کیش به صورت قاطع اجرا شود

کیش - ایرنا - سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش گفت: گردشگری جزیره در سال جاری با اعمال محدودیت‌های فرهنگی و بهداشتی رونق گرفته و باید برای جلوگیری از ممنوعیت‌ها این محدودیت‌ها به صورت قاطع اجرا شود.

به گزارش ایرنا، جعفر آهنگران روز یکشنبه در چهارمین ستاد نوروزی سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: توجه به رعایت ضوابط بهداشتی و فرهنگی ۲ موضوع مهم نظارتی سازمان است که با مشارکت مجموعه‌های مردم نهاد، نظارت‌های حداکثری در ارایه خدمات گردشگری و رعایت ضوابط بهداشتی اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: موضوعات فرهنگی و بهداشتی عامل اصلی برای حفظ رونق صنعت گردشگری و ادامه فعالیت کسب و کارهای مختلف در این منطقه است و برای حفظ رونق اقتصادی جزیره کیش ناگزیر به پذیرفتن محدودیت‌های فرهنگی و بهداشتی هستیم.

رییس ستاد نوروزی کیش با بیان اینکه این جزیره در زمینه اعمال محدودیت های فرهنگی و بهداشتی پیشگام است یادآور شد: باید نسبت به پذیرش محدودیت ها قاطعانه عمل کنیم چراکه در غیر این صورت شاهد ممنوعیت‌های فرهنگی و بهداشتی خواهیم بود.

وی گفت: همگرایی تمام دستگاه‌های اجرایی مستقر در این منطقه از جمله مراکز هتلداری کیش در اقدامات پیشگیرانه از گسترش شیوع بیماری کرونا روند مثبتی دارد و انسجام و وحدت رویه میان تمام ادارت، نهادها و مراکز درمانی این جزیره ستودنی است.

آهنگران آموزش و اطلاع رسانی به موقع جهت اگاهی بخشی به عموم جامعه را مقدم بر تذکرات فرهنگی و اجتماعی در سطح جزیزه کیش اعلام کرد و گفت: تداوم نظارت‌های حداکثری تا تعطیلات نوروزی از اقدام های مهم این ستاد برای ارایه خدمات کیفی به منظور جلب رضایتمندی گردشگران است.

کیش روزانه میزبان ۶۲ پرواز هواپیمایی است

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این جلسه گفت: با کاهش ۲۰ درصدی مسافران دریایی و ۴۰ درصدی مسافران هوایی تعداد پروازها در روز گذشته به ۶۲ پرواز رسیده است.

خسرو نشان افزد: ورود گردشگران نوروزی امسال به جزیره در مقایسه با سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته است یادآور شد: اما درصد اشغال هتل ها از نظر اتاق و تخت بالای ۹۰ درصد گزارش شده است.

وی اضافه کرد: رونق اقتصادی در حوزه های مختلف گردشگری را از اقدامات مهم در این منطقه است که اقتصاد گردشگری کیش با یک چرخه منظمی بدون تجمعات مردمی مسسیر خود را به خوبی پیش می برد.

نشان اظهار داشت: امسال بیش از ۴۰۰ مورد بازرسی از اماکن مختلف جزیره کیش انجام شده است که نسبت به سال گذشته ۱.۲ برابر (۱۲۰ درصد) افزایش داشته است.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: با نظارت های حداکثری شکایات دریافتی نسبت به سال گذشته کاهش یافته و پاسخگویی به شکایات با سرعت بیشتری رسیدگی می‌شود.

بهسازی و تامین روشنایی مسیر دوچرخه سواری، اصلاح روشنایی و اجرای عملیات زیرسازی و روسازی و پیاده روهای معابر اصلی و فرعی، بهسازی المان‌های موجود در سطح شهر، نورپردازی میدان ها و خیابان ها از جمله اقدامات انجام شده از سوی اعضای ستاد نروزی کیش در نوروز ۱۴۰۰ است.

دیگر خدمات انجام یافته ۱۱ کمیته ستاد نوروزی کیش شامل بهینه سازی ایستگاه های پمپاژ فاصلاب، تنظیم بازار و نظارت بر نرخ کالاها و ارائه خدمات گردشگری، نظارت و کنترل ورود و خروج اتباع بیگانه، نظارت بر ذخیره سازی آرد، گوشت و اقلام مورد نیاز، فراهم کردن اسکان و ارائه خدمات به میهمانان نوروزی، کنترل و نظارت خودروهای باری و جمع آوری متکدیان و چادرهای شخصی است.

گروه‌های نظارتی این ستاد با شماره‌های مختلف از جمله ۱۳۷ و ۱۲۴نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نرخ و کیفیت خدمات ارایه شده آماده رسیدگی به شکایت‌ها هستند.

نوروز امسال همزمان با افزایش نظارت بازرسان مدیریت بازرگانی سازمان منظقه آزاد کیش از ۷ هزار و ۷۶۶ بازدید بازرسان این حوزه از ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ تا ۶ فروردین ۱۴۰۰ یک هزار و ۱۶ مورد تخلف مشاهده و چهار واحد متخلف پلمب و هفت واحد صنفی جریمه شد.

جزیره کیش یکی از چهار مناطق گردشگر پذیر جنوب غرب آسیا بوده که همه ساله حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر گردشگر پذیرش می‌کرد که در سال گذشته به حداقل ممکن رسیده است.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده که در گذشته آن را قیس می خواندند.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت راهبردی، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


تزریق رایگان واکسن آنفلوآنزا به زنان باردار در کیش