ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان در البرز آغاز شد


ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان در البرز آغاز شد

کرج- ایرنا- رییس اداره استعدادهای درخشان البرز اعلام کرد: ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان دراین استان برای سال تحصیلی 1401-1400 آغاز شد.

ابوالفضل شاه بیگ روز پنجشنبه درگفت و گو با ایرنا اظهارداشت: دانش آموزان با در دست داشتن کد و رمز همگام میتوانند با مراجعه به سامانه www.azmoon.medu.ir فرآیند ثبت‌نام را پیگیری و انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه فرایند ثبت نام این آزمون تا ۲۵ فروردین ماه در استان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: خانواده ها در زمان قانونی برای شرکت فرزندانشان در آزمون‌ ورودی دبیرستان‌های دوره اول و دوم مدارس استعدادهای درخشان البرز اقدام کنند.

وی زمان برگزاری آزمون را طبق شیوه نامه ثبت نام برای پایه هفتم روز پنجشنبه ۲۰ خرداد و برای پایه دهم روز جمعه ۲۱ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ ذکر کرد.

شاه بیگ تصریح کرد: امسال برای نخستین بار درآموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج، دبیرستان پسرانه دوره اول متوسطه به نام باهنر ۲ نیز راه اندازی می شود که دانش آموزان می توانند در بین اولویت‌های خود این دبیرستان را نیز انتخاب کنند.

وی به اهمیت رشته علوم انسانی و مهارت آموزی در دوران تحصیل پرداخت و یادآورشد: امسال در تمامی دبیرستان های دوره دوم متوسطه در رشته علوم انسانی در پایه دهم پذیرش دانش آموز از طریق آزمون خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در دبیرستان فرزانگان ۳ کرج نیز امسال در رشته‌ فتوگرافیک و در دبیرستان شهید سلطانی سه کرج در رشته شبکه و نرم افزار پذیرش دانش آموز خواهیم داشت.

رییس اداره استعدادهای درخشان البرز گفت: امسال در دوره اول متوسطه ۷۶۵ دانش آموز دختر و پسر و ۴۵۰ دانش آموز دختر و پسر در رشته های علوم ریاضی،تجربی، انسانی و سمپاد مهارتی جذب مدارس استعدادهای درخشان استان البرز می شوند.

استان البرز ۱۷ مدرسه سمپاد دارد که پنج هزار و ۸۶ دانش آموز درآن تحصیل می کند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کشف میلیاردی داروی قاچاق از یک واحد مسکونی در ساوجبلاغ