وزیر ورزش و جوانان 12 پروژه ورزشی را در طبس افتتاح کرد


وزیر ورزش و جوانان 12 پروژه ورزشی را در طبس افتتاح کرد

بیرجند - ایرنا - مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان پنج‌شنبه 12 پروژه ورزشی را در شهرستان طبس افتتاح کرد.

مسعود سلطانی‌فر عصر امروز در آخرین ایستگاه از سفر ۲ روزه به استان خراسان جنوبی، با حضور در شهرستان طبس ۱۲ پروژه مختلف ورزشی را رسما افتتاح کرد.

وی ابتدا در محل گود باستانی خیبر طبس حضور یافت و روبان این مجموعه فرهنگی و ورزشی را قیچی زد.

احداث گود باستانی خیبر که در منطقه مسکن مهرشهر طبس واقع است از سال ۱۳۹۶ توسط بخش خصوصی آغاز شد و هزار متر مربع مساحت دارد.

تاکنون بیش از ۲۵ میلیارد ریال برای ساخت این مجموعه در شهر طبس هزینه شده است.

سلطانی‌فر و هیأت همراه در این برنامه، اجرای زیبای حرکات ورزشی توسط باستانی‌کاران را به تماشا نشستند.

مصطفی حیدری مدیر این مجموعه ورزشی طی سخنانی در حضور وزیر ورزش و جوانان خواستار تخصیص کمک‌های مالی دولتی و تجهیزات ورزشی به این مجموعه شد.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه سفر به طبس پس از زیارت آستان مبارک حضرت حسین ‌بن موسی‌ الکاظم علیه‌السلام (برادر گرامی امام رضا علیه‌السلام) به روستای جوخواه واقع در ۲۰ کیلومتری شهر طبس رفت تا با افتتاح سالن ورزشی چندمنظوره این روستا، همزمان آغاز بهره‌برداری رسمی از ۱۰ پروژه ورزشی دیگر طبس نیز اعلام شود.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان طبس در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: برای احداث مجموعه ورزشی سردار شهید سلیمانی روستای جوخواه با هزار و ۴۵۰ متر مربع مساحت، ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

حسین قدیمی اضافه کرد: همزمان با افتتاح این سالن، بهره‌برداری رسمی از ۱۰ پروژه ورزشی دیگر در شهرستان طبس آغاز شد که زمین چمن مصنوعی شهر دیهوک و روستاهای کریت، خسروآباد، اسفندیار و جمز که هر یک هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا دارد و برای احداث هر کدام ۷ میلیارد ریال هزینه شده، از جمله آنها است.

وی بیان کرد: خانه جوانان شهرستان طبس با مساحت ۱۵۰ متر مربع و هزینه یک میلیارد ریال، خانه تنیس روی میز با مساحت ۶۷۰ متر مربع و هزینه ۱۲ میلیارد ریال، سالن ورزشی باشگاه نامی نو با مساحت ۳۵۰ متر مربع و هزینه سه میلیارد ریال، مجموعه ورزشی کویران با مساحت ۳۰ هزار متر مربع و هزینه ۲۰ میلیارد ریال و مجموعه سوارکاری آراد با مساحت ۱۰ هزار متر مربع و هزینه ۱۴ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های ورزشی شهرستان طبس است که امروز با حضور وزیر ورزش و جوانان به طور همزمان افتتاح شد.

وزیر ورزش و جوانان عصر دیروز - چهارشنبه - برای حضور در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان، بررسی روند پیشرفت طرح‌های مختلف و افتتاح چند طرح‌ ورزشی وارد خراسان جنوبی شد.

مسعود سلطانی‌فر که وزیر معین خراسان جنوبی در اقتصاد مقاومتی است پس از ورود به بیرجند راهی شهرستان مرزی زیرکوه شد و در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان شرکت کرد.

وزیر ورزش و جوانان امروز (پنجشنبه) با سفر به شهرستان‌های سرایان، فردوس و بشرویه ضمن افتتاح چند طرح ورزشی از برخی طرح‌های نیمه‌تمام نیز بازدید کرد.

افتتاح طرح‌های ورزشی در شهرستان طبس و شرکت در نشست جمع‌بندی از دیگر برنامه‌های چهارمین سفر سلطانی‌فر به خراسان جنوبی بود.

۵۵ پروژه به مساحت ۱۱۹ هزار و ۹۶۰ متر مربع و اعتبار هزینه شده ۵۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان همزمان با سفر وزیر ورزش و جوانان به خراسان جنوبی افتتاح و عملیات اجرایی ۱۱ پروژه با مساحت ۶۹ هزار و ۴۰۰ متر مربع و اعتبار پیش بینی شده ۳۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آغاز می‌شود.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر، مدیرکل امور استان‌ها، مدیرکل حوزه وزارتی و مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان وی را در این سفر ۲ روزه همراهی کردند.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

استقبال مردمی از اکران فیلم‌های چهلمین جشنواره فجر در خراسان جنوبی