تهدید به قتل مالک فورد موستانگ مک ای توسط طرفداران تسلا!


تهدید به قتل مالک فورد موستانگ مک ای توسط طرفداران تسلا!

مدیرعامل جنجالی تسلا تنها فردی نیست که در فضای مجازی مشکلاتی دارد. طرفداران این برند نیز اخیراً از توییتر و فیس‌بوک برای حمله به طرفداران فورد موستانگ مک ای استفاده کرده‌اند. سرخیو رودریگز مالک یک دستگاه تسلا مدل X و یک دستگاه فورد موستانگ مک ای اخیراً به دیترویت فری پرس درباره تجربه رویارویی خود … The post تهدید به قتل مالک فورد موستانگ مک ای...

مدیرعامل جنجالی تسلا تنها فردی نیست که در فضای مجازی مشکلاتی دارد. طرفداران این برند نیز اخیراً از توییتر و فیس‌بوک برای حمله به طرفداران فورد موستانگ مک ای استفاده کرده‌اند.

تهدید به قتل مالک فورد موستانگ مک ای توسط طرفداران تسلا!

سرخیو رودریگز مالک یک دستگاه تسلا مدل X و یک دستگاه فورد موستانگ مک ای اخیراً به دیترویت فری پرس درباره تجربه رویارویی خود با طرفداران تسلا در فضای مجازی گفته است.

او که طرفدار خودروهای الکتریکی است بخش اعظم زمان خود در فضای مجازی را به بیان مزیت این خودروها اختصاص داده است؛ اما داستان اخیر او درباره سفر با موستانگ مک ای به گونه‌ای دیگر رقم خورده است.

تهدید به قتل مالک فورد موستانگ مک ای توسط طرفداران تسلا!

رودریگز در توییتی که سوم آوریل منتشر کرده به پستی از یک کاربر دیگر پاسخ داده هرچند با واکنش‌های مناسبی روبرو نشده و تهدید به قتل شده است. او این حرکات را فرهنگ تسلا می‌نامند.

رودریگز می‌گوید وقتی که تهدیدها شروع شد آن‌ها را به توییتر گزارش کرد و البته به فکر تهیه اسکرین شات نبود؛ اما زمانی که توجه او واقعاً جلب شد زمانی بود که فردی داستانی از علاقه‌اش به موستانگ مک ای در یک گروه فیس‌بوکی متعلق به مالکان تسلا در سراسر جهان را تعریف کرد. کامنت های این گروه واقعاً هشداردهنده بوده است.

رودریگز می‌گوید: “یکی از کامنت ها این بود که امیدوارم خودرو کنترل خودش را از دست داده و تصادف کند یا یکی دیگر از کاربران گفته بود که امیدوارم خودروی تو در زمان رانندگی آتش بگیرد.” مالک موستانگ مک ای ادامه می‌دهد: “من این واکنش‌ها را یک تهدید در نظر گرفتم. فردی که از نظر روانی سالم است چرا باید چنین چیزی بگوید؟ سپس یک نفر به‌صورت خصوصی پیام داد و تهدیدهای بیشتری کرد.”

واقعیت این است که تمامی این واکنش‌ها بخشی از روند گسترده‌تری در فضای مجازی هستند. طبق گفته مرکز تحقیقات Pew، بیش از ۴۱ درصد بزرگ‌سالان آمریکایی به‌صورت شخصی خشونت مجازی را تجربه کرده‌اند و ۱۴ درصد سابقه تجربه خشونت فیزیکی را داشته‌اند. ۱۱ درصد افراد تجربه تعقیب آنلاین و ۲۵ درصد دیگر نیز تجربه هفت شکل از خشونت آنلاین را گزارش کرده‌اند.

سخنگوی فورد در واکنش به توییت رودریگز گفته که از شنیدن این موضوع بسیار متأسف است. مایک لوین هم به خاطر نقش خود در تبلیغ موستانگ مک ای و انتقاداتش به تسلا آماج حملات آنلاین متعددی قرار گرفته است.

تهدید به قتل مالک فورد موستانگ مک ای توسط طرفداران تسلا!

همین جریان باعث شده تا رودریگز درباره وفاداری خود به برند تسلا تجدیدنظر کند.

او گفته است: “بخشی از وجودم می‌خواهد از شر تسلای خودم خلاص شود. چندنفری با من هستند اما افراد زیادی کامنت می‌گذارند و جملات منزجرکننده‌ای می‌گویند. جملاتی مثل “اجازه می‌دهی شرکت‌های نفتی تو را بخرند؟ یا “چقدر پول گرفته‌ای؟” اگر به خاطر مالک تسلا بودن گفته شود پس چرا باید بخشی از این گروه باشم؟ این جالب نیست.”

رودریگز هنوز معتقد است بسیاری از مالکان محصولات تسلا افراد منطقی هستند و این رقابت‌ها می‌توان جذاب باشد اما دلیل حملات بسیاری از افراد به خودش را درک نمی‌کند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بزرگ‌ترین کامیون‌های معدن جهان، از کوماتسو و کاترپیلار تا لیبهر و بلاز