22 درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد تست کرونا داده اند


22 درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد تست کرونا داده اند

یاسوج- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: افزون بر 157 هزار نفر از جمعیت استان و معادل 22 درصد جمعیت استان تست کرونا داده اند.

محمد مهدی بانشی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک ۴۲۶ بیمار در بیمارستان های استان بستری بوده که از این تعداد ۱۱۱ نفر مبتلای قطعی و ۲۴ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی افزود: روز گذشته از ۱۹۹۵ نمونه تست دریافت شده که ۸۱۴ نفر مثبت و بیشترین موارد مربوط به بویراحمد، گچساران، کهگیلویه، باشت و مارگون بوده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تاکنون ۴۰ هزار و ۱۷۴ نفر در استان به کرونا مبتلا شده اند و روز به روز بر آمار مبتلایان به کرونا افزوده می شود.

بانشی تاکید کرد: همچنین در این مدت ۱۳ ماهه ۴۸۶ نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند و در فروردین ماه مرگ و میر بیماران کرونایی روند افزایشی داشته است.

وی ابراز داشت: ۲۴ نفر بیمار کرونایی در فروردین امسال فوت کرده اند و پیش بینی می شود شمار فوتی ها در هفته های آینده بسیار بیشتر شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون۲۹هزار و ۱۳۶نفر گزارش شده است.

بانشی ادامه داد: شاخص نمونه گیری کشور ۱۶ درصد و در استان ۲۲ درصد و مثبت بودن نمونه ها در کشور ۱۵ درصد و استان ۲۵ درصد است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و وبیراحمد روند صعودی بیماری که در استان از حدود ۴۵ روز قبل شروع شده بود با سرعت بیشتری در حال پیشروی است و در وضعیت شکننده ای قرار داریم.

پرویز یزدان پناه افزوده که چنانچه مشارکت کامل مردم، رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و اعمال محدودیت ها را نداشته باشیم قادر به کنترل روند بیماری نمی باشیم و ضمن پرشدن تخت های بیمارستانی، افزایش سریع در مرگ و میر بیماران کرونایی را شاهد خواهیم بود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

استقبال از پیکر «البرز زارعی» در یاسوج