شرایط ثبت‌نام در آزمون ورودی دبیرستان‌های نمونه دولتی تهران اعلام شد


شرایط ثبت‌نام در آزمون ورودی دبیرستان‌های نمونه دولتی تهران اعلام شد

تهران-ایرنا- اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران شرایط ثبت‌نام در آزمون ورودی پایه دهم (دوره دوم متوسطه) مدارس نمونه دولتی و دبیرستان پسرانه ماندگار البرز برای سال تحصیلی 1401-1400 را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا از اعلام روز شنبه اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، ثبت‌نام در آزمون ورودی پایه دهم دبیرستان‌های نمونه دولتی از امروز شنبه(۲۱ فروردین) با مراجعه به نشانی http://azmoon.tehranedu.ir/Register۲ne/ آغاز شد و داوطلبان تا سه‌شنبه(۳۱ فروردین) برای ثبت‌نام فرصت دارند.

اشتغال به تحصیل در پایه نهم در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، کسب حداقل معدل کتبی ۱۷ در ارزشیابی پایانی نوبت دوم (معدل نمرات خردادماه بدون اعمال نمرات تکوینی) برای فارغ‌التحصیلان پایه نهم از شرایط شرکت در آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی است.

ثبت‌نام در آزمون ورودی دبیرستان‌های نمونه دولتی صرفا در محدوده همان منطقه محل تحصیل پایه نهم امکانپذیر خواهد بود و جابه‌جایی دانش‌آموزان در دبیرستان‌های نمونه دولتی در محدوده هر منطقه(حتی در صورت داشتن نمره آخرین فرد قبولی مدرسه مقصد) در سال اول (پایه دهم) پذیرش ممنوع است.

دانش‌آموزان پسر پایه نهم مناطق ۳، ۱۱ و ۱۳ که دارای دبیرستان نمونه دولتی نیستند برای انتخاب دبیرستان نمونه دولتی به شرح ذیل اقدام کنند:

دانش‌آموزان پسر منطقه ۳ دبیرستان نمونه دولتی امام موسی صدر منطقه یک، دانش‌آموزان پسر منطقه ۱۱ دبیرستان نمونه دولتی جاویدان منطقه ۶ و دانش‌آموزان پسر منطقه ۱۳ دبیرستان نمونه دولتی دانشمند منطقه ۸ را انتخاب کنند.

همچنین هر داوطلب صرفا می‌تواند در نمون برگ تقاضای ثبت‌نام، یک رشته تحصیلی از شاخه نظری(علوم تجربی، ریاضی فیزیک، ادبیات و علوم انسانی) را انتخاب کند. در مناطقی که در یک جنس و رشته دو مدرسه دارند، داوطلب یک مدرسه را انتخاب می‌کند.

هر داوطلب می‌تواند در نمونه برگ تقاضای ثبت‌نام، یک هنرستان از شاخه فنی و حرفه‌ای را انتخاب کند. رقابت علمی برای ورود به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای نمونه دولتی در بین دانش‌آموزان شهر تهران بدون لحاظ کردن منطقه خواهد بود.

ثبت‌نام اتباع غیر ایرانی، با ارائه مدرک معتبر اقامتی معتبر بر اساس بخشنامه ۴۴/۲۴۱/۳۴۰–۲۲ مرداد۱۳۹۹ انجام می‌شود.

براساس این گزارش، دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در مدارس خارج از کشور که متقاضی ادامه تحصیل در مدارس نمونه دولتی هستند، با توجه به اینکه آزمون مجزا برای این قبیل از دانش‌آموزان برگزار نمی‌شود، ضروری است در موعد مقرر، مطابق با دستورالعمل آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی، نسبت به ثبت‌نام خود، با ارائه مدارک و معرفی‌نامه از مرکز امور بین‌الملل به اداره متوسطه نظری اداره کل شهر تهران واقع در خیابان شهید سرپرست مراجعه کنند.

پذیرش نهایی دانش‌آموز در مدارس نمونه دولتی، برای رشته‌های تحصیلی ادبیات و علوم انسانی، ریاضی فیزیک و علوم تجربی و شاخه فنی و حرفه‌ای، منوط به کسب شرایط احراز رشته/ زمینه، مطابق شیوه نامه اجرایی هدایت تحصیلی در خردادماه است. در صورت عدم احراز شرایط ثبت‌نام در رشته تحصیلی مورد تقاضای دانش‌آموز، مطابق ضوابط هدایت تحصیلی، قبولی داوطلب در آزمون لغو و بی‌اثر خواهد شد.

داوطلبان از شنبه تا چهارشنبه(۲۹ خرداد تا دوم تیر) می‌توانند نسبت به ویرایش اطلاعات خود در سامانه ثبت‌نام اقدام کنند. آزمون ورودی پایه دهم دبیرستان‌های نمونه دولتی جمعه(۱۸ تیر) ساعت ۹ صبح برگزار می‌شود و کارت ورود به جلسه از دوشنبه تا پنجشنبه(۱۴ تا ۱۷ تیر) توزیع خواهد شد.

تمامی مراحل ثبت‌نام، اعلام نتایج آزمون، درخواست تجدید نظر و دریافت پاسخ آن از طریق سامانه ثبت‌نام و اعلام نتایج انجام خواهد شد.

شرایط ثبت‌نام در آزمون ورودی پایه دهم دبیرستان ماندگار البرز

ثبت‌نام در آزمون ورودی پایه دهم(دوره دوم متوسطه) دبیرستان پسرانه ماندگار البرز برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از امروز(۲۱ فروردین) آغاز شد و تا یکشنبه(پنجم اردیبهشت) ادامه دارد.

تابعیت جمهوری اسلامی ایران، اشتغال به تحصیل در پایه نهم در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ و حداقل معدل ۱۸ در امتحانات نوبت اول پایه نهم شرایط ثبت‌نام در این آزمون ورودی است.

ثبت‌نام داوطلبان به صورت اینترنتی و از طریق مراجعه به نشانی http://azmoon.tehranedu.ir/azmoon۱/ امکانپذیر است.

ویرایش اطلاعات از شنبه تا پنجشنبه(۲۵ تا ۳۰ اردیبهشت) و دریافت کارت ورود به جلسه از شنبه تا چهارشنبه(۱۵ تا ۱۹ خرداد) امکانپذیر است. آزمون ورودی پایه دهم دبیرستان ماندگار البرز پنجشنبه(۲۰ خرداد) ساعت ۹صبح برگزار می‌شود.

دبیرستان ماندگار البرز واقع در منطقه ۶ تهران یکی از مراکز آموزشی معتبر و قدیمی این شهر است، ساختمان این دبیرستان سال ۱۳۷۷ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

این دبیرستان به دلیل قدمت تاریخی و سوابق درخشان علمی، آموزشی و فرهنگی شانزده اسفندماه ۱۳۸۵ توسط شورای عالی آموزش و پرورش جزو مدارس ماندگار ایران شناخته شد.

بزرگانی همچون منوچهر ستوده، حسن اکبرزاده، حسین امانت، عبدالله انوار، محمدعلی اسلامی ندوشن، مصطفی چمران، همایون خرم، حسین محجوبی و جمشید مشایخی از این دبیرستان فارغ‌التحصیل شدند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ماجرای خودکشی دختر 19 ساله از روی پل پیرنیا شیراز