997 نفر در شیروان داوطلب انتخابات شورای اسلامی روستایی شدند


997 نفر در شیروان داوطلب انتخابات شورای اسلامی روستایی شدند

بجنورد-ایرنا- سرپرست فرمانداری شیروان گفت: 997 نفر برای نامزدی در انتخابات شوراهای اسلامی روستا و تیره‌های عشایری این شهرستان خراسان شمالی ثبت نام کردند که از این تعداد 955 نفر مرد و 42 نفر زن هستند.

علی ذوالفقاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد داوطلب ۶۱۹ نفر در بخش مرکزی،۱۹۰ نفر در بخش سرحد و ۱۸۸ نفر هم در بخش قوشخانه ثبت نام کردند.

وی گفت: ثبت نام کنندگان از نظر تحصیلات در سطح ابتدایی ۶۶۵ نفر، راهنمایی ۸۴ نفر، لیسانس ۷۵ نفر، دیپلم ۶۴ نفر، متوسطه ۶۲ نفر، فوق دیپلم ۲۷ نفر، فوق لیسانس ۱۴ نفر و حوزوی ۶ نفر است.

وی گفت: افراد ثبت نام شده از نظر شغلی نیز ۲۱ نفر فرهنگی، ۴۰۰ نفر کشاورز، ۴۰ نفر کارمند، ۵۱ نفر بازنشسته، ۳۶۵ نفر آزاد، ۲ نفر بیکار، یک استاد دانشگاه، ۲ نفر نظامی، یک روحانی و ۱۱۴ نفر هم سایر مشاغل هستند.

ذوالفقاری افزود: ۱۱۵ نفر از ثبت نام کنندگان ایثارگر و ۲۶۹ نفر هم دارای سابقه شورا در ادوار گذشته هستند.

سرپرست فرمانداری شیروان شمار ثبت نام کنندگان در دوره های پنجم و چهارم را به ترتیب ۸۸۱ و ۹۲۷ نفر عنوان کرد.

ذوالفقاری افزود: ۷۱۲ نفر از نامزدها به صورت حضوری در بخشداری ها ثبت نام کردند و تنها ۵۴ نفر به صورت غیر حضوری بوده است و مابقی نامزدها هم با مراجعه به دفاتر پیشخوان فرایند ثبت نام خود را تکمیل کردند.

استان خراسان شمالی طبق آخرین آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن یکهزار و ۲۹۹ و روستا دارد که انتخابات شوراهای اسلامی در ۷۴۷ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت برگزار می شود.

هم اکنون حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر عضو شوراهای اسلامی روستا در خراسان شمالی هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۲۵۰ نفر مرد و ۵۰ نفر زن هستند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و میاندوره ای پنجمین دوره خبرگان رهبری ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰برگزار خواهد شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم: خسارت زلزله در روستای شورک