ساختمان دادگاه عمومی بخش قلعه‌نو شهرستان ری به بهره‌برداری رسید


ساختمان دادگاه عمومی بخش قلعه‌نو شهرستان ری به بهره‌برداری رسید

شهرری ـ ایرنا ـ ساختمان دادگاه عمومی بخش قلعه نو شهرستان ری امروز(سه شنبه) با حضور مسعود ستایشی قائم‌مقام رییس‌کل دادگستری استان تهران، حسین توکلی کجانی فرماندار ویژه شهرستان ری و جمعی از مسئولان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، ساختمان دادگاه عمومی بخش قلعه نو در زمینی به مساحت ۳۶۰ متر مربع و اعتبار ۲۲ میلیارد ریال در چهار طبقه احداث شده است.

قائم‌مقام رییس‌کل دادگستری استان تهران در حاشیه این برنامه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف اصلی مجموعه قضایی استان تهران دسترسی آسان مردم به حوزه های قضایی است که در این راه ایجاد ساختمان های جدید دادگستری در شهرهای تازه تاسیس یکی از راهبردهای اصلی است.

مسعود ستایشی با اشاره به اهمیت سیاسی، اقتصادی، امنیتی، فرهنگی و جمعیت ۳۵ هزار نفری بخش قلعه نو، عنوان کرد: ایجاد ساختمان های جدید موجب سهلوت در طرح شکایات مردم و حل دعاوی آنان می شود.

وی با بیان اینکه با افتتاح این ساختمان قضایی دیگر لازم نیست اهالی بخش قلعه نو برای پرونده‌های دعاوی و شکایات خود به شعب دادگستری شهرری مراجعه کنند، افزود: حوزه قضایی بخش قلعه نو که امروزبا افتتاح ساختمان دادگاه عمومی این بخش به کار کرد چهارمین حوزه قضایی در شهرستان ری به شمار می‌رود.

ستایشی در ادامه با اظهار رضایت از روند کاهش زمان دادرسی پروندها در دادگستری کل استان تهران افزود: خوشبختانه با اقدامات جهادی مجموعه دادگستری استان حجم پروندهای سال ۹۹ که شامل پروندهای رسوبی و حجیمی بود به حد پروندهای سال ۹۴ کاهش یافته است.
این مسئول یادآور شد: امیدواریم با ادامه این حرکت جهادی و تسریع و جلوگیری از طولانی شدن زمان دادرسی‌های به حجم پروندهای دهه ۸۰ برسیم.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی درحدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.

بخش قلعه نو از توابع شهرستان ری هم اکنون دارای ۴۰ هزار نفر جمعیت است که در ۲۰ کیلومتری جنوب ری و در مسیر جاده ورامین قرار دارد .


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معارفه فرماندار جدید پیشوا با حضور استاندار تهران برگزار شد