طرح نظارتی ویژه ماه رمضان در زهک آغاز شد


طرح نظارتی ویژه ماه رمضان در زهک آغاز شد

زاهدان-ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت زهک گفت: طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان با برقراری تیم‌های ویژه کنترلی و تشدید اقدامات نظارتی در این شهرستان آغاز شد.

احمد میش‌مست روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت‌: اجرای طرح رمضان با عنایت به فرا رسیدن ایام ماه مبارک و افزایش تقاضا برای انواع موادغذایی بویژه اقلام لبنی، پروتئینی، میوه و سبزیجات، روغن، خرما و شیرینی‎‌های مرسوم این ماه انجام می‌شود.

وی افزود: طرح نظارتی ماه رمضان با هدف پیشگیری از هرگونه کمبود و افزایش غیرمنطقی قیمت کالاها و خدمات در شهرستان و پایش مستمر بازار و توجه ویژه به موضوع تامین و توزیع به موقع کالا و خدمات پر تقاضای این ماه انجام می‎‌شود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت زهک ادامه داد: تشدید نظارت و بازرسی بر عملکرد واحدهای تولیدی، توزیعی و خدماتی، برخورد با تخلفات احتمالی و تسریع در رسیدگی به شکایات مردمی با همه امکانات و نیروهای تحت اختیار و به خصوص با استفاده از توان ظرفیت تشکل‌‎های صنفی و نهادهای مردمی همچون گذشته در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: هماهنگی و استفاده از حداکثر توان سایر نهادها و دستگاه‌های ذیربط شهرستان از جمله جهادکشاورزی، دامپزشکی، تعزیرات حکومتی، بازرسان اتاق اصناف، تشکیل تیم‌های بازرسی و همچنین استفاده از توان بخش خصوصی برای بازرسی‌ها در اولویت برنامه‌های این اداره قرار دارد تا در راستای صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان و رفع التهاب بازار و تهیه اقلام پرمصرف این ماه تمهیدات و اقدامات کنترلی مناسب به عمل آید.
میش میست خاطر نشان کرد: همچنین در راستای طرح نظارتی ماه مبارک رمضان و به منظور رعایت ساعت پخت و قیمت فروش نان،صبح امروز از واحدهای خبازی شهرستان زهک بازرسی به عمل آمد و در این بازرسی ها که با همراهی نماینده فرمانداری و اتحادیه مربوطه انجام و ۲ واحد متخلف شناسایی و پرونده آنها جهت سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.
وی بیان کرد: در بازرسی‌های قبلی که از نانوایی‌های شهرستان به عمل آمد یک واحد خبازی به دلیل تکرار تخلفات با قطع سهمیه و برخی نیز با کاهش سهمیه مواجه شدند همچنین از سوی کارگروه آرد و نان زهک تعدادی از واحدهای خبازی که عملکرد خوبی داشتند مورد تشویق قرار گرفتند.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت زهک خاطرنشان کرد: کسانی که ساعت پخت و قیمت مصوب را رعایت نکنند ضمن تذکر کتبی و درج در پرونده صنفی و کسر سهمیه آرد به حکومتی معرفی خواهند شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

میزان غلظت آلاینده ها در زاهدان به 15 برابر حد مجاز رسید