کلاهبرداری میلیاردی با فروش غیر قانونی زمین در گنبدکاووس



کلاهبرداری میلیاردی با فروش غیر قانونی زمین در گنبدکاووس

2 کلاهبردار که با فروش غیر قانونی زمین بیش از 10 میلیارد ریال از 21 شهروند گنبدی کلاهبرداری کرده بودند دستگیر شدند.

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز گلستان؛ فرمانده انتظامی استان با اعلام این خبر گفت: در پی اطلاعات واصله و شکایت یکی از شهروندان گنبد کاووس مبنی بر اینکه ۲ کلاهبردار با سوء استفاده از عدم آگاهی مردم، اقدام به فروش زمین‌های مشاعی با کاربری زراعی می‌کند، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

سردار سعید دادگر افزود: طی بررسی‌های انجام شده مشخص شد متهمان زمین‌های زراعی را به ابعاد ۲۰۰ متر به عنوان مسکونی به خریداران فروخته و در قرارداد ۲۰ سهم نگارش کرده و اظهار داشتند که هر سهم ۱۰ مترمربع می‌باشد، اما در واقع هر سهم یک متر مربع بوده و از این طریق از خریداران کلاهبرداری می‌کردند.

وی تصریح کرد: طی هماهنگی به عمل آمده با مراجع قضائی متهمان دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند و در تحقیقات مقدماتی و مشاهده مستندات پلیس به ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری از ۲۱ شهروند اعتراف کردند.

سردار دادگر با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی، از شهروندان خواست: به جهت پیشگیری از کلاهبرداری در خرید و فروش املاک، حتما معاملات خود را در بنگاه‌هایی انجام دهید که جواز کسب معتبر داشته باشند و از خرید املاک مشاعی که سهم فروشنده و حدود آن مشخص نیست، جداً خودداری کنید.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

واکنش به اقرار وقیحانه فرمانده سابق سنتکام به ترور شهید سلیمانی