بیش از 22 هزار نفر در خراسان شمالی پارسال با ناوگان هوایی جابجا شدند


بیش از 22 هزار نفر در خراسان شمالی پارسال با ناوگان هوایی جابجا شدند

بجنورد-ایرنا- مدیر فرودگاه شهدای بجنورد گفت: پارسال 22 هزار و 538 مسافر در شرایط کرونا با ناوگان هوایی از این فرودگاه جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال 98، 20 درصد کاهش دارد.

محمدابراهیم قدمگاهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت ۴۸۶ پرواز رفت و برگشت بجنورد - تهران از این فرودگاه انجام شد.

وی با بیان اینکه تعداد پروازهای سال ۹۹ در مقایسه با سال ۹۸ تغییر چندانی ندارد افزود: در سال ۹۸، ۴۸۴ پرواز انجام شد که ۲۲ هزار و ۵۳۸ مسافر از طریق این پروازها جابجا شدند.

مدیر فرودگاه بجنورد گفت: تغییر نیافتن تعداد پروازهای این فرودگاه پارسال در حالی است که مدیر عامل شرکت هواپیمایی ایران ۶۸ درصد کاهش پرواز را در مقایسه با سال ۹۸ اعلام کرد.

قدمگاهی افزود: ایرلاین ها از نظر اقتصادی با کاهش تعداد مسافر متحمل ضرر زیادی شدند.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون نیز بیشتر فرودگاه های کشور از نظر تعداد پرواز آمار منفی داشتند اما این شاخص در خراسان شمالی نسبت به سال ۹۸ تغییر آنچنانی نداشت.

وی افزود: همچنین در سال ۹۹ مسافران از طریق پروازها ۱۵۰ هزار و ۴۵۰ کیلوگرم و در سال ۹۸، ۱۷۸ هزار و ۶۹۱ کیلوگرم بار جابجا کردند.

قدمگاهی در خصوص تعداد مسافران جابجا شده در تعطیلات نوروز امسال از تاریخ ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین اظهار داشت: در این بازه زمانی هزار و ۴۷۶ نفر مسافر از طریق ناوگان هوایی جابجا شدند که این میزان در سال ۹۹، ۵۳۲ نفر و در سال ۹۸ ، ۲۸۷ نفر بود.

وی تعداد پرواز های این فرودگاه را در هفته هم اینک هفت پرواز دانست و اظهار داشت:در سال ۹۹ این تعداد در هفته به ۹ پرواز نیز رسید.

وی در خصوص بحث بازرگانی ایرلاین ها گفت: شیوع ویروس کرونا، تحریم و مشکلات فنی هواپیماها در افزایش یا کاهش پرواز ایرلاین ها موثر بوده است.

فرودگاه مرکز استان خراسان شمالی در هفته میزبان هشت برنامه پروازی شرکت های هواپیمایی ایران ایر، ماهان و آسمان است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد و فاصله بجنورد، مرکز این استان تا تهران افزون بر ۷۰۰ کیلومتر و تا مشهد ۲۵۰ کیلومتر است.

هواشناسی خراسان شمالی وضعیت جوی این استان را برای ۲۴ ساعت آینده بارش برف و کولاک پیش بینی کرد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ادعای تازه و بحث‌برانگیز درباره سقوط بالگرد رئیسی